سگ های پوشالی در گالری اُ

مجموعه آثار سارا عباسیان  با عنوان ” سگ های پوشالی ” در گالری اُ در حال برگزاری است .

به گزارش هنردستان ، مجموعه آثار انفرادی سارا عباسیان  با عنوان ” سگ های پوشالی ” در گالری اُ در حال برگزاری است .

سارا عباسیان متولد 1361 تهران است.او دارای مدرک کارشناسی نقاشی است.نخستین نمایشگاه انفرادی اش در سال 1385 برپا شد.
از آن تاریخ تاکنون 12 نمایشگاه انفرادی برگزار نموده است.او در سال 1387 از برگزیدگان نخستین جشنواره طراحی دکتر سندوزی بوده است.
او تاکنون در 32 نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی از سال 1386 تا 1395شرکت کرده است.که مهمترین آن ها عبارتند از(فستیوال ویدئو آرت آتن،یونان1387)،(مجموعه لوسیانو بنتون،ونیز،ایتالیا1394)و…
او در تهران زندگی و کار می کند.

در بیانیه نمایشگاه فوق آمده است :

« گالری اُ نمایشی از آثار اخیر سارا عباسیان (م.1361 تهران) را با عنوان «سگ‌های پوشالی» برگزار می‌کند.

در چین باستان به‌عنوان جایگزین برای قربانی کردن سگ‌ها در مراسم آیینی، دست‌ساخته‌هایی در شکل و شمایل آن‌ها از کاه و پوشال می‌ساختند که «سگ‌های پوشالی» خوانده می‌شدند؛ امروزه این عبارت در معنای استعاری آن، چیزی است که پس از استفاده دور انداخته می‌شود.

سگ‌ها در آثار سارا عباسیان نیز هم‌معنی «هیچ» هستند. او در این مجموعه در کنار طراحی‌هایش روی بوم‌هایی نقاشی می‌کند که گویی تاروپودشان بر اثر انفجاری سهمگین از هم گسیخته است. این نقاشی‌ها یادواره‌هایی از جنگ هستند؛ بزرگداشتی برای فردیت که در همه‌ی جنگ‌ها قربانی هدفی «بزرگ‌تر» می‌شود و در طراحی‌های سارا نیز با پارگی‌ها و پانچ‌های متعدد گویی «باطل» می‌شود.

سارا همواره در مجموعه‌های خود به موضوع جنگ پرداخته است؛ از «سیاه‌ها» و «اپیدمی» تا «رز سفید» و «خوشه پنجم».

او همواره بدریخت‌ترین وجوه جنگ را با رویکردی فراواقع‌گرایانه به تصویر کشیده است. جنگ در زندگی انسان به رخدادی عادی تبدیل شده است و از این رو گویی آن ناملایمات و نازیبایی‌های همیشه‌حاضر در آثار او نیز به تلویحی‌ترین شکل خود ظاهر می‌شوند و تصاویر از کابوس‌هایی گروتسک‌وار به بخشی از زندگی واقعی تبدیل شده‌اند.

سگ‌های سارا گاه با ویژگی‌های انسانی‌شان در ظاهر، نماد وفاداری‌اند؛ نام‌شان را از توپ‌ها، تانک‌ها و اسلحه‌های جنگ‌های مهم تاریخ گرفته‌اند و در کنار هم ارتشی تشکیل داده‌اند. آن‌ها تا آخرین لحظه‌ی ویرانی به این ارتش پایبندند اما صاحبان این ارتش به محض وقوع بحران تنها به بقای خود می‌اندیشند. »

در این نمایشگاه این آثار به نمایش درآمده است :

1401 | سگ و اسلحه
سارا عباسیان
146 × 105
سانتی‌متر
1402 | دیوی
سارا عباسیان70 × 50
سانتی‌متر

نمایشگاه انفرادی آثار سارا عباسیان در گالری اُ از جمعه 6 بهمن تا جهارشنبه 17 بهمن 1402 بر پا می باشد ؛علاقمندان برای بازدید

می توانند در روزهای هفته از ساعت 12 الی 20 و روزهای جمعه از ساعت 16 الی 21 به گالری اُ مراجعه نمایند .

امتیاز دهید