خلق آرمان شهری بر اساس تصاویر دنیای مجازی

هنردستان : آنالی وکیلی گفت: در مجموعه “خاطرات سیال” تصویرهایی که از دنیای مجازی گرفته‌ام، کنار هم جمع شده‌اند تا آرمان شهرم را تصویر کنند.

آنالی وکیلی که نمایشگاه طراحی‌هایش با عنوان “خاطرات سیال” در گالری نک به تماشا درآمده است گفت: من بیشتر آثارم طراحی و چاپ دستی هستند و به عقیده من چاپ و طراحی نزدیکی فراوانی به هم دارند.

 

آنالی وکیلی که نمایشگاه طراحی‌هایش با عنوان “خاطرات سیال” در گالری نک به تماشا درآمده است گفت: من بیشتر آثارم طراحی و چاپ دستی هستند و به عقیده من چاپ و طراحی نزدیکی فراوانی به هم دارند.

او ادامه داد: البته طراحی برای من راحت‌تر است  و البته سیاه و سفید بودن اثر نیز برای من اهمیت دارد و به نظرم رسانه‌ای است که می‌توانستم مفهوم مورد نظر خود را در آن به نمایش در بیاورم.

این هنرمند گفت: در مجموعه “خاطرات سیال” تصویرهایی که از دنیای مجازی گرفته‌ام، کنار هم جمع شده‌اند تا آرمان شهرم را تصویر کنند. تصاویری از پرتره‌های آشنا و ناآشنا، طبیعت، پرنده‌ها، حیواناتی با نمادی از انسان و فیگورهای سردرگم.

وکیلی گفت: دنیای مجازی، زمان زیادی از اطرافیانم و خودم را گرفته؛ به طوری که گاهی تشخیص این که کدام دنیا واقعی‌ست برایم دشوار است و گاهی رویاهایم با خاطراتم اشتباه گرفته می‌شوند.

photo_2017-04-18_20-18-35

او اظهار داشت: علیرغم این که این آثار رنگی نیستند و به نوعی بحرانی فراگیر را گوشزد می‌کنند اما برای خود من به کمک تخیلاتم، این تصاویر دنیایی را به وجود آورده که در آن همه چیز زیباست. همان طور که همه چیز در دنیای مجازی زیبا به نظر می‌رسد.

این هنرمند گفت: در این آثار من از یک سری المان استفاده کردم  که اتفاق‌های گسترده‌تری را در فضای آثارم ایجاد می‌کرد و من به گونه‌ای این اتفاق‌های تصویری را پیش بردم که جدای از این که می‌توانست دنیای مورد نظر من را نشان بدهد اما وابسته به یک متن هم نباشد.  به گونه‌ای که هر مخاطب بتواند نگاه مستقل خود را نیز داشته باشد.

وکیلی عنوان کرد: من مخالف وابستگی تصویر به یک متن هستم. در این آثار بر اساس یک سری تصویرهای ساخته شده در صفحات مجازی طراحی‌های خود را آغاز کردم  و این تصویرها که بیشتر اهالی هنر با آن مواجه هستند را به نوعی با یک شخصی‌سازی به تصویرهایی از آن خودم بدل کردم که همزمان شرایطی را به وجود می‌آورد که هرکس بتواند خاطره را با آن‌ها برای خود یادآوری کند.

photo_2017-04-18_20-43-23

نمایشگاه طراحی و چاپ دستی آنالی وکیلی با عنوان “خاطرات سیال” در گالری نک به نمایش در آمده و  این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منبع : هنرآنلاین

امتیاز دهید