پردیس افکاری، بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

پردیس افکاری بازیگر مطرح و نام‌دار سینما و تلویزیون بر اثر ابتلا سرطان کبد چشم از دنیا فرو بست.

به گزارش سایت هنردستان، پردیس افکاری بازیگر سینما و تلویزیون که بر اثر ابتلا به سرطان کبد در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته سوم اسفند بر اثر این بیماری درگذشت.

محمد نجفی همسر او، درگذشت این بازیگر سینما را تایید کرد و گفت: پردیس افکاری ساعتی پیش در بیمارستان مفرح بر اثر سرطان پیشرفته کبد درگذشت.

پردیس افکاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است و سال‌ها در عرصه‌های مختلف هنری فعالیت داشته است.

این هنرمند در عرصه تئاتر با کارگردانانی چون زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، شکرخدا گودرزی، محمد نجفی و قطب‌الدین صادقی همکاری داشت. برخی از نمایش‌هایی که او در آنها بازی کرده، عبارتند از: سوسنگرد، ابن‌سینا، باغ آلبالو، زیرگنبد کبود، ژاندارک، عروسی، عاشق‌کشون، دندون‌طلا.

افکاری در سینما با کارگردانانی مثل سیروس الوند، محمدعلی سجادی، امرالله احمدجو، حسن فتحی،کریم آتشی و حمید رخشانی همکاری کرده و در فیلم‌هایی مانند «دخترک کنار مرداب»،«گزل»،«کیفر»،«برخورد»،«پرواز را به خاطر بسپار»،«پنجاه روز التهاب»،«ضربه آخر» و «بانی‌چاو» بازی کرده است.

در مدیوم تلویزیون نیز این بازیگر به عنوان عروسک‌گردان در برنامه «هادی و هدی» حضور داشت و در سریال‌هایی نظیر «در مسیر زاینده‌رود» و «پنج کیلومتر تا بهشت» ایفای نقش کرده بود.

سایت هنردستان درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

امتیاز دهید