معرفی ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های رادیویی برای روز انتخابات

به گزارش روابط‌عمومی معاونت صدا، شبکه‌های مختلف رادیویی با استقرار واحد سیار در مناطق مختلف سراسر استان تهران لحظه به لحظه حضور مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و آحاد مردم را در پای صندوق های رای به سمع و نظر مخاطبان رساندند.

ایستگاه رادیویی ایران در مسجد امام حسن عسگری (ع)

«روز انتخاب» نام ویژه‌برنامه انتخاباتی رادیو ایران که در روز جمعه 11 اسفند، از آغاز نخستین لحظات رای‌گیری آماده انعكاس این رویداد بزرگ است. این برنامه راوی انعكاس و بازتاب حضور پرشور مردم و رویداد سرنوشت‌ساز ایران است. به همین منظور ۴ گروه برنامه ساز، از نخستین لحظات شروع رای گیری از ساعت 8 تا پایان ساعت رای‌گیری این وظیفه مهم را بر عهده خواهند داشت.

گزارشگران رادیو ایران نیز با حضور در میان مردم، روایتگر شور و شعور اجتماعی در این روز مهم و سرنوشت‌ساز خواهند بود. همچنین تمام مخاطبان رادیو ایران می‌توانند عكس‌های انتخاباتی خود را به شماره 09904055590 در فضای مجازی ارسال و از رادیو نمای رادیو ایران مشاهده كنند.

«با هم برای ایران» از رادیوفرهنگ‌ 

برنامه «با هم برای ایران»  از ۸ صبح تا ۱۲ شب در سه گروه جامعه، تاریخ و اندیشه، ادب و هنر روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.گروه جامعه در نوبت اول از ساعت  ۸ صبح به تهیه‌کنندگی هادی موسوی نژاد گویندگی دانیال معنوی و سکینه ارجمندی روی آنتن می رود. نوبت دوم عوامل برنامه از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه‌کنندگی محمدرضا حاج‌حیدری گویندگی حامد عباسی و راضیه گردکاهد پخش خواهد شد. نوبت سوم پخش این برنامه از گروه هنر و ادب رادیو فرهنگ به تهیه‌کنندگی احمدرضا راز و همراهی نگین خواجه نصیر و ناصر قوام‌پور به عنوان گویندگان برنامه است.

«روز انتخاب» از رادیونمایش

در روز انتخابات، جمعه 11 اسفند برنامه «روز انتخاب» به تهیه‌کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی،گویندگی نگین خواجه‌نصیر، علی‌رضا تابان، حمید عبیری، محمد شریفی‌مقدم، محمد خادم‌حسینی، نرجس فروغی، نسرین زارع، دستیار تهیه مهدی خانزاده و ارتباطات و هماهنگی، آتناسادات محمدپناه و با حضور گزارشگران در ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان و گزارشگران شهرستانها و مراکز استان ها از ساعت 8 صبح به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.

«روز انتخاب» رادیو نمایش در تمام مدت رای‌گیری در قالب یک جشن ملی تهییجی، به همراه پخش بیش از 70 قطعه نمایشی با این مضمون، به تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و سرنوشتشان می‌پردازد.

ایستگاه رادیوتهران، در میدان خراسان مسجد لرزاده

شبكه رادیویی تهران جمعه 11 اسفندماه، با استقرار در میدان خراسان مسجد لرزاده، به صورت مستقیم از ویژه‌برنامه «شهرآرا» لحظه به لحظه اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی انتخابات را از موج اف. ام ردیف 94 مگاهرتز منعكس می كند.

تدارک بخش‌های کارشناسی، نمایشی، طنز، پخش موسیقی شاد و انتخاباتی از دیگر بخش های این ویژه برنامه شهرآراستو

تهیه‌کنندگان؛ حسین جهانی، اکبر محمدی‌خانی، محمدرضا پاکزادیان، احمد برمر، مریم‌السادات آصفی، امیرحسین ثقفی و گویندگان سعید بارانی، سارا بیگی، زرین کشاورز، نیما اعتصام، امیر قربانی، مجتبی حیدری، الهام شوقی و حمیدرضا بوجاریان، محمدحسین امیدی، زاهرا رحیم حسینی و علیرضا مهران فر از جمله عواملی هستند که با برنامه روز انتخابات رادیو تهران همکاری می کنند.

اجرای مشترک رادیوصبا با ۳۱ صدای مراکز استانی

رادیوصبا هم‌زمان با برگزاری انتخابات با ویژه‌برنامه‌های زنده «صبح انتخابات، اثر انگشت و مثبت انتخابات» همراه مخاطبان می‌شود.

این ویژه‌برنامه‌ها با پخش بخش‌های متنوع و ایجاد شور انتخاباتی از هم‌وطنان عزیز دعوت می‌کند در این حماسه ملی شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند. رادیوصبا قرار است در این روز با اجرای مشترک با صدای مراکز ۳۱ استان گزارشی از شور انتخاباتی از سراسر کشور تقدیم مخاطبان کند.

ویژه‌برنامه «اثر انگشت» از ساعت ۱۲:۳۰ تا ساعت ۱۷ به تهیه‌کنندگی محمد حسین خسروجردی و با اجرای زهرا مدبر و محمد قریب پناه راهی آنتن می‌شود و در ادامه ویژه برنامه «مثبت انتخابات» از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به تهیه کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهدی پر و لاله جلال آبادی تا ساعت ۲۲ همراه مخاطبان می‌شود.

میدان انتخاب در رادیو ورزش

برنامه «میدان انتخاب» رادیو ورزش یک مجله رادیویی است که با هدف پوشش حضور ورزشکاران و جامعه ورزش در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هدف تشویق و ترغیب ورزشکاران به حضور پرشور در انتخابات از ساعت اولیه شروع رای گیری و تا پایان ساعات اخذ آرا در کنار سایر آحاد مردم است.

ارتباط با مراکز استان‌ها،گفت‌وگو با ورزشکاران و جامعه ورزش، رای‌اولی‌ها، حضور بانوان و خانواده‌های ورزشی، حضور جامعه توانیابان از بخش های این برنامه خواهد بود. گزارش زنده از شعب اخذ رای و گفت وگو با ورزشکارانی که در حال رای دادن هستند، پخش موسیقی، سرود ملی و حماسی و پیام‌های ورزشی از طرف ورزشکاران برجسته، مسابقه تلفنی با موضوع انتخابات و ورزش،گفت‌وگوی زنده با ورزشکاران معلول و جانباز در خصوص اهمیت حضور در انتخابات،گزارش زنده از شور و حال انتخابات در استان‌های کشور از سایر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

فرکانس صندوق رای با ایران جان

برنامه «ایران جان»  با موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به ویژه همراهی قشر فرهیخته و نخبگان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از ۸ صبح تا ۲۲ روی آنتن شبکه تخصصی سلامت می‌رود. این برنامه حاصل مشارکت ۴ گروه برنامه ساز سلامت روان، خانواده، سلامت اجتماعی و سلامت جسم و تندرستی است.

در ایران جان مربوط به گروه خانواده به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و گویندگی مسعود خواجه‌وند بخش‌هایی چون «تو و من ما هستیم» در قالب وکس‌پاپ با موضوع من رای می‌دهم.«صفحه آخر شناسنامه من» با محوریت رای‌اولی‌ها،«برای ایران» با محتوای گفت‌وگو با مسئولان بهداشت و سلامت در خصوص مسئولیت اجتماعی و «پرچم سه‌رنگ» با موضوع اقلیت‌های دینی و انتخابات ارائه می‌شود. یک مستند کوتاه با نام اولین انتخابات ایران هم به بررسی اولین انتخابات کشور در دوره قاجار پرداخته است.

در ایران جان گروه سلامت روان و معنوی به تهیه‌کنندگی سهیلا باقری،گویندگی رویا کاظمی و دکتر حامد مهتدی ارتباط با استان‌ها پیرامون آماده‌سازی صندوق رای برقرار می‌شود. ارتباط با وزارت کشور هم از دیگر بخش‌هاست.

در ایران جان گروه بهداشت و تندرستی به تهیه‌کنندگی حسین فنایی و گویندگی رضا شجاعی و فرشته قربانی به نقش مردم و حضور موثرشان در انتخابات کشور پرداخت می‌شود. همچنین به موضوع واگذاری انتخاب چه عواقبی به دنبال دارد وگزارش از ستاد انتخاباتی و تهییج مردم به انتخابات پرداخته خواهد شد.

ویژه‌برنامه روز انتخابات شبکه رادیویی پیام 

«پیام حضور» برنامه روز انتخابات رادیو پیام که از 6 صبح تا 12 شب، به  تهیه‌کنندگی امجدی‌فرد و احمدرضا طاهری روی آنتن می‌رود.«آوای حضور»  از 6 صبح تا 22 شب به تهیه‌کنندگی سحر مستدام و زکیه مستعان و حسین سلطانی و حمیدرضا خضرائی با موضوع ویژه برنامه کامل انتخاباتی پخش می شود.

امتیاز دهید