عباس غزالی: نام استاد «جمشید عندلیبی» برای همیشه با صدا، سوزِ نی و آوازش جاودان خواهد ماند

مهرو ماهر: عباس غزالی، شخصیت فعال فرهنگی اقلیم کُردستان، درباره زنده‌یاد استاد «جمشید عندلیبی» نوازنده برجسته نی تأکید کرد: نام استاد «جمشید عندلیبی» برای همیشه با صدا، سوزِ نی و آوازش جاودان خواهد ماند.

«عباس غزالی میرخان» شخصیت فعال فرهنگی، عضو برجسته و مشاور فرهنگی، هنری حزب دمکرات کُردستان عراق و از نمایندگان پیشین پارلمان اقلیم کُردستان، در پیامی به مناسبت درگذشت زنده‌یاد استاد جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام ساز نی، آهنگساز و پیشکسوت موسیقی، درباره این موسیقیدان مطرح نوشته است: خبر درگذشت استاد جمشید عندلیبی موسیقی کُردستان و ایران را عزادار کرد. این خبر تلخ، ما را به ٥٤ سال قبل برگرداند؛ زمانی‌که «جمشید عندلیبی» در سن ١٢ سالگی نخستین تمرین موسیقی را نزد استاد «حسن کامکار» فراگرفت و بعدها بیش از نیم‌قرن، تاثیرش بر موسیقی کُردی و سنتی ایران به‌خوبی آشکار و عیان است.  

در این لحظه غم‌انگیز، ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند این هنرمند ارزنده به هنر و بخصوص به موسیقی کُردی؛ این درگذشت نابهنگام، ضایعه‌ای بزرگ برای هنر موسیقی قلمداد می‌شود و به مناسبت این غم جانکاه، به خانواده هنرمند و هنرپرور عندلیبی، دوستان، همکاران و همه علاقه‌مندان به موسیقی و هنر تسلیت می‌گوییم و مطمئن هستیم یاد و نام استاد «جمشید عندلیبی» برای همیشه با صدا، سوزِ نی و آوازش جاودان خواهد ماند.

امتیاز دهید