تصویر معاصر لباس‌های دوره سلجوقی در نمایشگاه “گل جامه‌گان”

هنردستان : نعیمه رزاقی گفت: در آثار نمایشگاه “گل جامه‌گان” سعی کردم مدل لباس‌هایی که در فرهنگ شرقی و به خصوص مینیاتورهای ایرانی دوره سلجوقی وجود دارد را در وجهی معاصر به تصویر کشم.

نعیمه رزاقی که نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان “گل جامه‌گان” در گالری سیحون به نمایش در آمده است  گفت: من در نمایشگاه جدیدم رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته پیش گرفتم که در آن تم و موضوع کارهایم تغییر کرده است.او ادامه داد: همواره در آثار من فیگور از اهمیت بالایی برخوردار بود و من در نمایشگاه‌های پیشین خود آثاری را ارائه کردم که همگی جنبه فیگوراتیو داشتند.

 

نعیمه رزاقی که نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان “گل جامه‌گان” در گالری سیحون به نمایش در آمده است  گفت: من در نمایشگاه جدیدم رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته پیش گرفتم که در آن تم و موضوع کارهایم تغییر کرده است.

او ادامه داد: همواره در آثار من فیگور از اهمیت بالایی برخوردار بود و من در نمایشگاه‌های پیشین خود آثاری را ارائه کردم که همگی جنبه فیگوراتیو داشتند.

این هنرمند نقاش گفت: در این نمایشگاه از لباس به عنوان یک عنصر فرهنگی که بیان‌گر هویت اقوام و ملل‌هاست در آثارم به عنوان موضوع استفاده کرده‌ام چرا که فکر می‌کنم در همه فرهنگ‌ها تن پوش بسیار مورد توجه است و لباس به عنوان نزدیک‌ترین وسیله به هر فرد بیان‌گر اخلاق و روحیات صاحب آن است.

رزاقی ادامه داد: در این لباس‌ها المان‌های شرقی و ایرانی دیده می‌شوند که در واقع با توجه به سمبل‌هایی که در هر اثر استفاده کرده‌ام هر کدام از آنها داستانی برای خود دارند.

او اظهار داشت: تلاش من در این نقاشی‌ها به گونه‌ای بوده است که بتوانم مدل‌هایی که در فرهنگ شرقی و به خصوص دوره سلجوقی وجود دارد را در وجهی معاصر به تصویر بکشم.

نعیمه رزاقی

این هنرمند نقاش گفت: اگر به نقاشی‌های مینیاتوری ایرانی نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از این لباس‌ها در آن‌ها وجود دارند اما من سعی کردم که تنها از این نقوش الهام بگیرم و تصویر مورد نظر خود را نقش بزنم.

رزاقی گفت در این نمایشگاه آثاری در ابعاد ۹۰ در ۹۰، ۸۰ در ۸۰ و ۶۰ در ۸۰ به نمایش در آورده و همه آن‌ها نیز با تکنیک اکریلیک روی بوم کار شده است و از این جهت می‌توان گفت در مسیر آثار گذشته من رقم خورده است.

نمایشگاه آثار نعیمه رزاقی با عنوان “گل جامه‌گان” تا 27 اردیبهشت‌ماه در گالری سیحون برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع : هنرآنلاین 

امتیاز دهید