نخستین رمان «فریبا کریمی» توسط نشر «نفیر» به چاپ رسید

رمان «باغِ کَج» نوشته‌ی فریبا کریمی توسط انتشارات «نفیر» به چاپ رسید.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، نخستین رمان «فریبا کریمی» با عنوان «باغِ کَج» از سوی نشر نفیر و در تیراژ 500 نسخه منتشر شد.

در خلاصه‌داستان این کتاب آمده:«بهمن، پس از ازدواج مجدد، خانه و زندگی‌اش را ترک می‌کند و این اتفاق، شروع حوادث و مسیر تغییرات تازه در زندگی شخصی و خانوادگی همسر او، «حریرا» است».

فریبا کریمی، متولد هشتم اردیبهشت‌ماه 1371 در تایباد، دارای مدرک کارشناسی هنر در رشته‌ی طراحی فرش است. او نوشتن را از هفت سال پیش با انجمن روایت در مشهد آغاز کرده و تاکنون با انجمن میعاد در شهرستان تایباد ادامه داده است.

در بخشی از رمان «باغِ کَج» ـ که پشت جلد کتاب نیز منتشر شده ـ می‌خوانید:«سرش را بلند کرد و به عقب برد. آسمان پر از ستاره‌های ریز بود. تنش کوفته و خسته بود. انگار بار سنگینی را برداشته بود. به نبودنِ حریرا در خانه عادت نداشت. به هر طرف که نگاه می‌‌‌‌کرد اثری از او می‌دید؛گلدان‌‌‌‌هایی که گوشه‌‌‌‌ی حیاط ردیف بودند، نازِیخی که لبه‌‌‌‌ی باغچه گذاشته بود و شاخ‌‌‌‌ و برگ‌‌‌‌های آن آویزان شده بود. حریرا نازِیخی را بیش‌تر از گلدان‌‌‌‌های دیگرش دوست داشت. تشت رختی که پای شیر آب دَمر شده بود. نعناع‌هایی که لب باغچه کاشته بود و دیوارهایی که هر روز عصر حریرا روی آن آب می‌پاشید و بوی کاه‌‌‌‌گل آن در طول شب در حیاط و خانه می‌‌‌‌پیچید. خانه از نبودِ حریرا سوت‌وکور شده بود اما چاره‌‌‌‌ای نداشت و باید برای آمدنش صبر می‌‌‌‌کرد».

گفتنی است رمان «باغِ کَج» به قلم فریبا کریمی در ۱۷۲ صفحه با تیراژ 500 نسخه و بهای 160 هزار تومان، به همت نشر «نفیر» ـ با مدیریت سمانه رزاقی ـ چاپ شده است. علاقه‌مندان به داستان‌های معاصر ایرانی می‌توانند این رمان را از سایت انتشارات نفیر و کتاب‌فروشی‌های معتبر تهیه و مطالعه بکنند.

فریبا کریمی، نویسنده
3.7/5 - (3 امتیاز)