آغاز به کار سومین نشست بین المللی کشف اسرار مقبره توت عنخ آمون در مصر

هنردستان : سومین نشست بین المللی درمورد کشف اسرار مربوط به مقبره “توت عنخ آمون”، پادشاه جوانی که بیش از ٣٣٠٠سال پیش بر مصر حکمفرمانی کرد امروز(شنبه) برگزار می‌شود.

به گزارش هنردستان ، به نقل از روزنامه عمان، از زمانیکه هاوارد کارتر، باستان شناس انگلیسی سال١٩٢٢ در منطقه وادی الملوک در شهر قدیمی الطبیه واقع در کرانه غربی شهر الأقصر، آرامگاه عنخ آمون را کشف کرد، شور و شعف جهانی نسبت به فرعون طلائی بوجود آمد که تا امروز ادامه داشته است.

 

به گزارش هنردستان ، به نقل از روزنامه عمان، از زمانیکه هاوارد کارتر، باستان شناس انگلیسی سال١٩٢٢ در منطقه وادی الملوک در شهر قدیمی الطبیه واقع در کرانه غربی شهر الأقصر، آرامگاه عنخ آمون را کشف کرد، شور و شعف جهانی نسبت به فرعون طلائی بوجود آمد که تا امروز ادامه داشته است.

این اشتیاق به دو دلیل است، اول یافتن آرامگاه کامل وی بدون اینکه بعد از گذشت سال‌ها دست دزدان به آن رسیده باشد ،همراه قطعه‌هایی که تعداد آن به٣٥٠٠ عدد می‌رسد. اما دلیل دیگر معمای مرگ وی در جوانی و در سن ١٩سالگی است.

طارق توفیق، سرپرست کل موزه بزرگ مصر إظهار داشت، این نشست سه روز به طول خواهد انجامید و برخی موضوعات از جمله مومیایی توت آنخ آمون ، وسایل همراه جنازه و روش‌های نگهداری و ترمیم آن را مورد توجه قرار می‌دهد .

این نشست شامل ارائه مجموعه ای از کنفرانس‌ها توسط برخی باستان شناسان مصری و خارجی و روسای موزه‌ها و مؤسسات جهانی می‌شود.

فعالیت‌های نشست در محل وزارت آثارباستانی در الزمالک و موزه قدیم مصر در میدان التحریر و موزه جدید مصر در الجیزه انجام می‌شود.

این نشست سال گذشته مورد پیگیری‌های رسانه واقع شد که پس از مناظره میان نیکولاس ریوز، دانشمند انگلیسی که فرضیه وجود اتاق مخفی پشت دیوارهای آرامگاه توت عنخ آمون را مطرح کرد و مجموعه ای از دانشمندان مصر و خارجی انجام شد.

در پایان مناظره ،شرکت کنندگان درخواست مطالعات و بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر را برای یقین یافتن از فرضیه مطرح شده ارائه کردند و وزارت آثار باستانی مصر این اقدام را مشروط به هماهنگی با موسسه‌ها یا دانشگاه‌های تخصصی دانست.

منبع : هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »