کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک 

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام را با هدف آشنایی با معارف رضوی در دهه کرامت برگزار می‌کند.

به گزارش هنردستان ، کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و آیینی چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم به شمار می‌آید. این کارگاه آموزشی در چهار نوبت در روزهای یک‌شنبه 23 اردیبهشت، سه‌شنبه 25 اردیبهشت، شنبه 29 اردیبهشت و دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 از ساعت 10 تا ساعت 16 با حضور هشت هنرمند تصویرگر و تصویرساز، هشت داستان و روایت مرتبط با امام رضا علیه‌السلام و دوران پربرکت زندگی آن امام همام و همراهی دوست داران فرهنگ و هنر در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. برپایی این کارگاه جذاب آموزشی و آیینی، فرصتی فراهم می‌آورد تا هنرمندان در کنار یکدیگر با همراهی دوستداران فرهنگ و هنر، نگاهی نو به پیوند میان هنر و آموزه‌های فرهنگ رضوی داشته باشند و آثار ویژه هنری بیافرینند.

روایت‌ها و قصه‌ها به ترتیب زیر خواهد بود؛

1- «نماز عید»؛ با تصویرگری سمانه شریفی

2- «سفر از مرو به مدینه» با تصویرگری نجلا مهدوی اشرف

3- «سلسله‌الذهب»؛ با تصویرگری زهرا محمدنژاد

4- «ضامن آهو»؛ علی فلاح کردی

5- «دعای باران» با تصویرگری حسام طباطبایی

6- «توطئه مسمومیت» با تصویرگری محسن میرزایی

7- «تولد امام رضا علیه‌السلام» با تصویرگری مجید فخار زواره

8- «ولایتعهدی»؛ با تصویرگری میثم موسوی

برپایی کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام، با هدف گسترش فرهنگ رضوی در زندگی و میان مردم، زمینه‌ای را پدیدار می‌سازد تا مخاطبان موزه و کتابخانه در فضایی هنری و فرهنگی با گوشه‌هایی از شخصیت امام رضا علیه‌السلام و رخدادهای تاریخی و دینی زمانه آن امام همام آشنایی یابند. تاثیرگذاری بر سبک زندگی و زیست روزمره مردم و شهروندان با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ رضوی، از دیگر هدف‌های این رخداد فرهنگی- هنری به شمار می‌آید.

کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام، در چارچوب چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »