رونمایی از آلبوم«صفحه‌ی سی‌ و پنج»

آلبوم «صفحه سی و پنج» به آهنگسازی سام اصفهانی، مدرس و نوازنده پیانو، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود.

به گزارش هنردستان ، آلبوم «صفحه سی و پنج» به آهنگسازی سام اصفهانی، مدرس و نوازنده پیانو، روز جمعه ۲۸ اردیبهشتماه در مرکز موسسه فرهنگی هنری فرهنگان پاسداران رونمایی می‌شود. 

در این برنامه رونمایی که با حضور اساتید و اهالی موسیقی همراه است فردین خلعتبری، آهنگساز و مانی جعفرزاده نویسنده و منتقد موسیقی، حامد کاتوزی پژوهشگر علوم شناختی و فلسفه، به همراه علیرضا میرعلینقی نویسنده و مورخ موسیقی ایرانی سخنرانی خواهند کرد. 

صفحه سی‌وپنج ماحصل همکاری سام اصفهانی در جایگاه آهنگساز، کاوه عابدین در طراحی صدا و میکس و عماد عامری خواننده و مجری کلام است. 

چهارمین آلبوم از ساخته‌های سام اصفهانی، آهنگساز و مدرس پیانو متفاوت با سه‌گانه قبلی‌اش (ماندالای درون، سوترا، مانترا) در قالب موسیقی الکتروآکوستیک با رویکردی نوین بر موسیقی معاصر آوازی است مشتمل بر سه قطعه به نام‌های «نه تو»، «مانی» و «نه من». 

صفحه سی و پنج با اشعار پارسی و بهره‌برداری از ابزار موسیقی الکترونیک بر محوریت ساز پیانو بر روی سه رباعی از حکیم عمر خیام بنا شده است 

در این مجموعه کاوه عابدین علاوه بر میکس قطعات، طراحی خلاقانه صدا و تنظیم بخش الکترونیک را بر عهده داشته است و  عماد عامری، خواننده و مجری کلام، با بیان و اجرایی متفاوت آوازی، فضای موسیقیایی تازه‌ای در اثر سام اصفهانی پدید آورده است

به گفته آهنگساز، قرابت او با رباعیات خیام، نگاه اگزیستانسیالیستی موجود، کُنهِ معنایی و بیان مینیمالِ این اشعار خیام، او را بر آن داشته که اولین مجموعه باکلامش را بر این متون سِحرآمیز بسازد. 

لذا در کُمپوُزیسیون، همچون آثار گذشته‌اش پیوند به ریشه‌های موسیقی ایرانی را لحاظ داشته؛ بطوری که قطعات «نه تو» و «نه من» به‌ترتیب مستقیما از متعلقاتِ از دستگاه نوا و بیات ترک و در قطعه‌ی «مانی» غیرمستقیم وامدارِ ایده‌های تماتیکِ موسیقی ایرانی‌ست. 

جمعه همزمان با زادروز حکیم عمر خیام در ۲۸اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  آلبوم صفحه سی و پنج ساعت ۱۸ در فرهنگان پاسداران رونمایی می‌شود. 

ورود برای عموم علاقمندان موسیقی آزاد است.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »