اولین خانه بوم‌گردی کشور در گیر و دار مسائل حقوقی

هنردستان : اولین خانه بوم‌گردی کشور که به دست مازیار آل داوود، پدر گردشگری ایران راه‌اندازی شده در گیر و دار مسائل حقوقی است.
مازیار آل داوود پدر گردشگری ایران، بنیانگذار بوم‌گردی در کویر مرکزی ایران و مدیر اقامتگاه بوم‌گردی «آتشونی» در خصوص وضعیت فعلی این اقامتگاه گفت:  15  سال قبل خانه‌ای مخروبه را می‌خواستند تخریب کند. اما بعد از اجاره این مکان متوجه شدم این خانه متولی دارد.

 

مازیار آل داوود پدر گردشگری ایران، بنیانگذار بوم‌گردی در کویر مرکزی ایران و مدیر اقامتگاه بوم‌گردی «آتشونی» در خصوص وضعیت فعلی این اقامتگاه گفت:  15  سال قبل خانه‌ای مخروبه را می‌خواستند تخریب کند. اما بعد از اجاره این مکان متوجه شدم این خانه متولی دارد.
وی افزود: دو سال قبل به من اطلاع داده شد که خانه‌ای که هم‌اکنون اقامتگاه «آتشونی» در آن راه‌اندازی شده، متولی داشته و این متولی ادعای تولیت دارد. البته در آن زمان به نظر نمی‌رسید که مشکلی پیش بیاید اما بعدها متولی مدعی تصمیم گرفت که اجاره‌بها را افزایش دهد و وقتی به او گفتم من برای این خانه خرج کرده‌ام و اگر می‌خواهی خرجی که برای آن کرده‌ام را به عنوان اجاره‌بهای چند ماه حساب کن؛ وگرنه آنچه در اینجا درست کرده‌ام را به روز اول برمی‌گردانم و می‌روم. ولی او گفت که حکم تخلیه خواهم گرفت.
پدر گردشگری ایران اظهار داشت: بعدها حکم تخلیه گرفته شد و برای من آمد. هم‌اکنون نیز متولی اولیه مدعی تولیت پیگیر مسئله تخلیه است اما ما نیز با پیدا شدن یک متولی دیگر درصدد اثبات  تولیت وی و تغییر مسئله هستیم.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تا جایی که توانسته به ما کمک کرده است اما بیشتر از این نمی تواند کمکی کند.
خاطرنشان می‌شود اقامتگاه بوم‌گردی آتشونی در دل کویر مصر قرار گرفته است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
 
 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »