حکایت یک سامورایی در سینما غزل شیراز

هنردستان:  در ادامه نمایش هفتگی فیلم های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فیلم “راشومون” ساخته آکیراکوروساوا اکران می شود.

 

به گزارش هنردستان، انجمن فیلم کوتاه شیراز در ادامه برنامه نمایش هفتگی فیلم های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، چهارشنبه ٢٧ اردیبهشت فیلم “راشومون” ساخته آکیراکوروساوا را نمایش می دهد.

این اثر سینمایی به عنوان یکی از شاهکار های کوروساوا شناخته می شود و توانسته برنده دریافت جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز برای بهترین و همچنین جایزه اسکار افتخاری را در بیست و چهارمین دوره مراسم اسکار را دریافت کند که بعد از نمایش فیلم یاد شده، جلسه نقد و بررسی نیز در خصوص “روایت در سینما” با حضور انیس سعادت برگزار خواهد شد.

 

فیلم “راشومون” چهارشنبه ٢٧ اردیبهشت ساعت ١٧ در سینما غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نمایش داده می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

 

در داستان فیلم، شخصیت ها به چند دسته تقسیم می شوند: سه نفر حاضر در جنگل، یعنی راهزن، سامورایی و زن. که این سه نفر بار اصلی داستان را به دوش می کشند و هر کدام داستان قتل سامورایی را به شکل های مختلف نقل می کنند. که در پایان مشاهده می شود که هر سه نفر دروغ می گویند و این مساله، حتی شامل روح سامورایی به قتل رسیده هم می شود. و حتی روح احضار شده هم سخن راست نمیگوید. و نکته ی جالب توجه درباره ی روایت ها اینکه، هرکدام از این شخصیت ها با پنهان کردن بخشی از واقعیت، داستانش را آنگونه نقل می کند که برایش سودمند تر است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »