جشنواره تئاتر دانشگاهی نماد اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر است

هنردستان :معاون فرهنگی و هنری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه کارها باید به مجموعه ها واگذار شود گفت: استمرار جشنواره تئاتر دانشگاهی حاصل اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر بود.

به گزارش هنردستان ، ضیا هاشمی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، با تاکید بر واگذاری امور به دانشجویان و هنرمندان برای استفاده بیشتر از خلاقیت آنها، خاطرنشان کرد: در این صورت می توانیم به کارها استمرار بخشیم، همانطور که اکنون به دوره بیستم این جشنواره رسیدیم. 

 

به گزارش هنردستان ، ضیا هاشمی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، با تاکید بر واگذاری امور به دانشجویان و هنرمندان برای استفاده بیشتر از خلاقیت آنها، خاطرنشان کرد: در این صورت می توانیم به کارها استمرار بخشیم، همانطور که اکنون به دوره بیستم این جشنواره رسیدیم. 
به گفته وی، بهترین افراد و موفق ترین در زمینه مدیریت، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر هستند. 
وی با بیان اینکه در دانشگاه ها استعداد بی کرانه وجود دارد اظهار کرد: با واگذاری فعالیت ها تاکنون ارتقا در تمامی زمینه ها را شاهد بوده ایم و امیدواریم که این موفقیت ها ادامه داشته باشد.

** دبیرخانه دائمی برای جشنواره تئاتر دانشگاهی 
فضل الله ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه تصمیم گیری برای انتخاب دبیر این دوره از جشنواره به دلیل برخی محدودیت ها بسیار سخت بود گفت: دبیری منتخب این دوره فردی قابل اعتماد و امین بود که براساس علاقه مندی و مسئولیت پذیری انتخاب شد.
وی افزود: این جشنواره باید به رغم تمامی مشکلات اداری و مالی، استمرار داشته باشد و به دانشجویان در این زمینه حق پرسشگری می دهیم.
ایرجی خاطر نشان کرد: با همه مشکلات موجود آثار بسیاری از همه دانشگاه های کشور به دبیرخانه این دوره ارسال شد که نسبت به دوره های پیشین بسیار افزایش داشت.
وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی به کار خود ادامه خواهد داد خاطر نشان کرد: طی میثاق بسته شده، تا ماه آینده دبیر بیست و یکمین جشنواره اعلام خواهد شد و دبیرخانه نیز با انتقال به محل جدید به صورت دائمی فعالیت خواهد داشت.

** جشنواره تئاتر دانشگاهی از مهمترین جشنواره ها است
مسعود دلخواه کارگردان و مدرس تئاتر با بیان اینکه این جشنواره از مهمترین جشنواره ها در تمام دنیا محسوب می شود خاطر نشان کرد: امروز باید نمایندگان رده بالای وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم حضور داشته باشند، اما فردی به چشم نمی خورد که جای ناراحتی دارد.
وی افزود: دانشجویان این هنر بدانند که لیاقتی بالاتر از آنچه دریافت می کنند دارند و مسئولان باید از این استعدادها حمایت کنند. مرکز هنرهای نمایشی همکاری هایی کرده اما کافی نیست.

** احمد کامیابی تجلیل شد
در این آیین با حضور فضل الله ایرجی، ضیاء‌هاشمی،‌ قطب الدین صادقی و هادی حسنعلی، احمد کامیابی مورد تقدیر قرار گرفت.
قطب الدین صادقی کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه بازیگران، کارگردان و نویسنده یک اثر هنری مورد توجه بسیاری قرار می گیرند تصریح کرد: در این میان نقش اساتید که سرچشمه معرفت دانشگاه ها هستند نادیده گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی اساتید ترجمه های خود را به دانشجو می سپارند ولی با نام خود به ثبت می رسانند تاکید کرد: دانشگاه ضعیف و اساتید کم سواد برای پیشرفت نسل آینده مضر هستند.
وی افزود: تربیت دانشگاهی خلاقیت می خواهد و امتیاز بزرگی است که افراد خود ساخته شوند نه از دیگران برای ارتقای خود استفاده کنند.
صادقی درمورد احمد کامیابی گفت: ایشان فردی فرهیخته، شریف، با تحصیلات عالی و توانمند است که باید مورد تجلیل قرار گیرد.
احمد کامیابی نیز با بیان اینکه هیچ جای دنیا جشنواره ای به اهمیت، بزرگی و پر از عشق نیروی جوان مانند این جشنواره ندیده ام گفت: به وجود تمامی شما دانشجویان افتخار می کنم و امیدوارم تئاتر با حضور شما هر روز شاهد پیشرفت باشد.
وی تاکید کرد: در آینده، اخلاق، دانش و ایران را مورد توجه بیشتری قرار دهید.
بیستمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی از 13 تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری به دبیری مهدی گمار برگزار شد و شامگاه شنبه در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

منبع : ایرنا

 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »