انیمیشن «چشمان سرخ» با فضای واقعیت و تخیل تولید می‌شود

هنردستان: فیلم انیمیشن «چشمان سرخ» به کارگردانی شهرام خوارزمی که از فضایی در گستره‌ی واقعیت و تخیل برخوردارست، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، شهرام خوارزمی پیرامون موضوع انیمیشن «چشمان سرخ» گفت: داستان فیلم برگرفته از رویدادی مستند در یکی از روستاهای شمال است. زنی که مردم به واسطه‌ی چشمان سرخ رنگش از او وحشت دارند، از روستا طرد شده و تنها دوست او ببر تنومندی است که او نیز با چشمان سرخ و هیبت ترسناکش، باعث وحشت مردم شده و هر دو در جنگل و دور از مردم زندگی می‌کنند. روستاییان حوادث ناگوار آن منطقه را از چشم این زن و ببر می‌بینند در حالی که گرگ‌ها غالباً پنهان و آشکار به روستا حمله می‌کنند … .

 

وی تاکید کرد: دلیل انتخاب این سوژه، داستان مستند آن است که با نمادها درهم آمیخته و فضای داستان نیز در گستره‌ واقعیت و تخیل امکان اجرا پیدا کرده است.

خوارزمی ادامه داد: البته انتخاب اولیه‌ موضوع از روی جذابیت داستان و فضای قابل تصور آن بود؛ روایت واقعی از زنی ترسناک با چشمانی سرخ که به افسانه تبدیل شد. برخی گفتند که در جنگل گم شد و برخی گفتند که سال‌ها بعد پیرزنی را با چشمان سرخ در جنگل دیده‌اند و از ترس دیوانه شدند. برخی هم گفتند که به درخت بدل شده و یا تبدیل به حیوان شده است. همه این‌ها دلیل خوبی بود تا این روایت به ایده‌ یک فیلم انیمیشن تبدیل شود اما در طول کار نمادهایی مثل نقش «گربه‌سانان» در نگاهبانی از معابد آناهیتا در آیین مهر و همچنین حضور گرگ به عنوان کالبد دوم اهریمن بعد از مار، در جهت دادن به فضای داستان تاثیر مهمی داشته است.

به گفته کارگردان، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد روند تولید این فیلم انیمیشن ۸ دقیقه‌ای که با تکنیک دوبُعدی دیجیتال ساخته می‌شود، به اتمام رسیده است و به احتمال زیاد تا تابستان ۱۳۹۶ آماده نمایش خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »