نمایشگاه آثار هنر خطاطی و تذهیب ایرانی در آنکارا برپا شد

هنردستان : نمایشگاه آثار هنر خطاطی و تذهیب ایرانی روز یکشنبه با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه تاریخی قلعه شهر آنکارا افتتاح و برپا شد.

به گزارش هنردستان ، در این نمایشگاه، آثار هنر خطاطی و تذهیب استاد ممنوعه بیرکان از سوی گالری هنرهای امین در مجموعه تاریخی قلعه آنکارا عرضه شده است.

 

به گزارش هنردستان ، در این نمایشگاه، آثار هنر خطاطی و تذهیب استاد ممنوعه بیرکان از سوی گالری هنرهای امین در مجموعه تاریخی قلعه آنکارا عرضه شده است.
در جریان افتتاح این نمایشگاه، رضا عزیزیان معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، توجه به اهمیت هنر در زندگی روزمره را یکی از ضروریات دنیای کنونی برشمرد و افزود: بدون در نظر گرفتن نقش هنر در زندگی، ادامه حیات انسانی سخت و دشوار است.
وی با اشاره به آثار موجود در نمایشگاه، هنر خطاطی را یکی از هنرهای اصیل اسلامی دانست و افزود: معنویت و نوآوری، یکی از ویژگی های ممتاز و برجسته در هنر خطاطی محسوب می شود که به وضوح در آثار موجود در این نمایشگاه نمایان است.
عزیزیان در ادامه با تشریح هنر قدسی، به نقش هنرمند در خلق آثار اشاره کرد و افزود: در هنر قدسی، هنرمند واسطه فیض الهی بوده و وسیله ای است برای تبیین و خلق فیض رحمانی به شمار می رود و از این رو آثار تولید شده در حقیقت جلوه ای از زیبایی خداوند است.
معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با اشاره به تاریخچه هنر تذهیب در ایران اظهار کرد: این هنر از دوره ساسانی آغاز شده است و هنرمندان ایرانی با مزین ساختن ادبیات و آثار قرآنی به هنر تذهیب توانسته اند جلوه های بصری هنر خطاطی را تکامل بخشند.
وی، توفیقات هنرمندان ترک را در زمینه هنر خطاطی و تذهیب قابل توجه و ارزشمند توصیف کرد و گفت: شاهد رشد چشمگیری از سوی هنرمندان ترک در این زمینه هستیم و امیدواریم به زودی شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان دو کشور در این زمینه باشیم.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به مدت 10 روز در منطقه تاریخی قلعه آنکارا از ساعت 10 صبح تا 20 برای بازدید علاقه مندان به هنر خطاطی و نقاشی دایر است. 
همچنین قرار است در مهرماه سال جاری نیز آثار شهرام مهدوی هنرمند معلول کشورمان در گالری مرکزی هنرهای امین برای علاقه مندان به هنر نقاشی برپا شود.

منبع : ایرنا

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »