زمینه‌های موفقیت در تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داریم

 

تهران – هنردستان – تهیه کننده فیلم «ورود آقایان ممنوع» با اشاره به اهمیت حمایت‌ از تولید فیلم مخصوص کودکان، گفت: اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد، در حال حاضر زمینه های موفقیت در عرصه تولید فیلم‌های بخش کودکان و نوجوانان را داریم.

علی سرتیپی ، درخصوص وضعیت سینمای کودکان و نوجوانان اظهار داشت:‌ متاسفانه سینمای کودک و نوجوان پس از یک دوره طلایی کوچک در دهه‌های60 و 70، در سایر دوره‌ها تجربه چندان موفقی نداشت، البته تلاش های زیادی شد، ولی در خروجی آن اتفاق مثبتی نیفتاد.

 

علی سرتیپی، درخصوص وضعیت سینمای کودکان و نوجوانان اظهار داشت:‌ متاسفانه سینمای کودک و نوجوان پس از یک دوره طلایی کوچک در دهه‌های60 و 70، در سایر دوره‌ها تجربه چندان موفقی نداشت، البته تلاش های زیادی شد، ولی در خروجی آن اتفاق مثبتی نیفتاد.

این تهیه کننده سینما درباره فاکتورهای رونق سینمای کودک گفت: مهمترین اصل این است که واقعا کمک شود که فیلم های خوب، با حوصله، با زمان و شرایط درست، قصه خوب و همه امکانات استاندارد ساخته شود که فقط به این نگاه نکنیم که یک تعداد فیلم داشته باشیم و در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش بگذاریم و بعد به کار نیاید. 
وی افزود: البته در حال حاضر زمینه های موفقیت در عرصه تولید فیلم‌های بخش کودکان و نوجوانان را داریم، یعنی با توجه به تجربه ساخت ‘شهر موشها’ و ‘کلاه قرمزی’ اگر به کار رسیدگی شود و به درستی حمایت صورت گیرد، موفق می شویم.
سرتیپی ادامه داد: نگاه مسئولان، بخصوص در دولت قبل این بود که یک تعداد فیلم فقط برای جشنواره ساخته شود و معمولا هم ساخته می‌شد، اما در انبار می‌ماند و حتی شرایط نمایش را نداشت، اما فکر می‌کنم الان نگاهها کمی متفاوت شده و آنطور که من احساس می‌کنم گروهی تشکیل شده و تعدادی از دوستان دورهم جمع شدند و کمک می‌کنند و فیلم‌هایی ساخته می‌شود که قرار است بتوانند با بچه ها و خانواده‌ها ارتباط برقرار کنند.
تهیه کننده فیلم «دراکولا» در بخش دیگری در پاسخ به این که مطالبات خانواده‌های کودکان و نوجوانان ما در حال حاضر چیست؟ اظهار داشت: خانواده‌ها شاهد هستند که متاسفانه بازار را به فیلم‌ها، انیمیشن‌های خارجی و فیلمهایی که از خارج می‌آید و بچه‌های ما را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد واگذار کردیم، لذا اثرات تمام اینها در عروسک‌ها، لوازم التحریر، کتاب ها و دفترچه کودکان نمود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: اگر ما توجهی به فیلم‌های تاثیرگذاری چون «شهر موشها» و «کلاه قرمزی» نکنیم، فرهنگ غرب توجه بچه‌های ما را به خود جلب می‌کند و با توجه به اینکه در حال حاضر در دوره ارتباطات هستیم، اگر خودمان نتوانیم آثار خوبی را به کودکان ارائه دهیم، بطور قطع خوراک خود را از فرهنگ غرب می‌گیرند و این مسئله حساس و مهمی است.
سرتیپی گفت: اصلی ترین مساله ما در سینمای کودک، خوراک و تولید فیلمهای خوب است و البته باید کمک کنیم این اتفاق بیفتد و اگر این امر محقق شود، سینماهای ما خود به خود رونق می‌گیرند. مهم این است که چند فیلم خوب بتوانند جریان‌ساز باشند و البته تولیدشان مستمر شود.
وی خاطرنشان کرد: بطور قطع یکی از چیزهایی که ما به آن نیاز داریم این است که بتوانیم فیلم های مشترکی بسازیم که هم به بازار ایران و هم به بازار جهان بفرستیم و بتوانیم از فیلم‌های روز دنیا استفاده کنیم و یکی از راههای برون رفت ما از مشکلات فعلی تولید فیلم های مشترک است.

منبع :ایرنا

امتیاز دهید