علیرضا رئیسیان: برای ادامه این مسیر باید رأی داد

هنردستان : علیرضا رئیسیان گفت: با وجود نقدهایی که در حوزه فرهنگ به دوران فعلی دارم، معتقدم برای ادامه این مسیر در انتخابات باید شرکت کرد.

کارگردان فیلم «دوران عاشقی» که چند روز قبل در بیانیه‌ای به همراه جمعی دیگر از سینماگران حمایت خود را از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود، بیان کرد: اساسا یکی از ابزارهای مهم گسترش دموکراسی رأی دادن است.

 

کارگردان فیلم «دوران عاشقی» که چند روز قبل در بیانیه‌ای به همراه جمعی دیگر از سینماگران حمایت خود را از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود،ایسنا بیان کرد: اساسا یکی از ابزارهای مهم گسترش دموکراسی رأی دادن است، یعنی اعمال نظر مردم با ابزار رأی‌گیری و انتخابات و وقتی مردم به عنوان تکلیف رأی می‌دهند پس از آن این امکان وجود دارد که حقوق شهروندی را پیگیری کنند.

او افزود: بر این اساس کسانی که رأی می‌آورند، تکلیف دارند رأی دهندگان را راضی نگه دارند و همچنین این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که این یک جریان دو طرفه است، چرا که کار ما در بخش حقوق شهروندی تازه شروع می‌شود و آن‌هایی که رأی می‌آورند به عنوان کارگزار خواهند بود که این هر دو موضوع مهمی در مبحث دموکراسی است.

رئیسیان با تأکید بر اینکه هر رأی دهنده‌ای یک وظیفه و حقوقی دارد که توأمان با هم شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند، گفت: من به عنوان یک شخصیت هنری و فرهنگی از مجموعه شرایط این دوره رضایت کامل ندارم، اما معتقدم به عنوان یک شهروند برای پیشرفت راهی که شروع شده و کامل کردن آن مسیر، باید حتما در انتخابات شرکت کرد و رأی خودم هم همانطور که قبلا اعلام کرده‌ام به آقای روحانی است.

این کارگردان سینما خاطر نشان کرد: با این وجود نقدهای جدی به مسائل فرهنگی به خصوص سینما داشته و دارم و اگر این مسیر ادامه پیدا کند در ادامه می‌توان آن‌ها را آشکارتر اعلام کرد.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید