اولین سمپوزیوم معماری پویا برگزار می‌شود

هنردستان: اولین سمپوزیوم معماری پویا با هدف رشد و ارتقای معماری پایدار برگزار می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، علی راد با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم معماری پویا اظهار کرد: این سمپوزیوم با هدف رشد و ارتقای معماری پایدار و مبتنی بر سه اصل صرفه جویی در منابع، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به ساختار علمی سمپوزیوم معماری پویا، تصریح کرد: این ساختارها شامل “بعد علمی سمپوزیوم”، “یُعد تجاری و “بعد مسئوولیت اجتماعی” است.

 

دبیر سمپوزیوم معماری پویا با بیان این‌که در بعد مسئولیت اجتماعی با طراحی «مدرسه دوستدار کودک»، پویا و ماندگار می‌ماند، افزود:‌ تلاش ما بر این است تا با تکیه بر توان علمی دانشکده معتبر معماری، ضعف‌ها و کاستی‌های معماری در حوزه پایداری و پویایی را به نقد و بررسی گذاشته و با یک هم‌اندیشی دقیق و اصولی موضوعات موثر را باز تعریف کند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که معماری در ایران دچار بحران اصالت شده است، تصریح کرد:‌ متاسفانه در طرح‌های معماری  حوزه کلاسیک و نئوکلاسیک هیچ بنای اصولی رعایت نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر این‌که عمده معماران ایرانی به فضای معماری و رعایت اصول معماری پایبند نیستند، اظهار کرد:‌واقعیت آن است که در ساختمان‌سازی به شکلی از تقلید روی می‌آوریم که این مسئله باعث بحران اصالت شده است.

 

راد یادآور شد:  اولین سمپوزیوم معماری پویا 12 و 13 تیرماه سال جاری در محل هتل المپیک برگزار می‌شود که  در روز اول آن تولیدکنندگان و معماران  در نمایشگاه ساختمانی حضور دارند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید