“من هنرمندم” رامین اعتمادی بزرگ از آمریکا و فرانسه تا نمایش در تهران

هنردستان: نمایشگاه یک روزه نقاشی، عکس و ویدئو رامین اعتمادی بزرگ و نمایشگاه گروهی عکس “نام بیداری، تمام ِ سهم من از تو!” در گالری دنا برگزار می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، نمایشگاه یک روزه نقاشی، عکس و ویدئو رامین اعتمادی بزرگ و نمایشگاه گروهی عکس “نام بیداری ، تمام ِ سهم من از تو ! ” در 28 و 29 اردیبهشت  در گالری دنا افتتاح می‌شود.

حمید جانی‌پور  گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس “نام بیداری، تمام ِ سهم من از تو !”  است  که در آن آثاری از شهرزاد اکبری، مریم حسن‌پور، سوده جبلی، محدثه جودکی، فاطمه زارع، هومان صیرفی، نرگس صیدی، محمد کسایی‌فرد و  محیا نظری ارائه می‌شود.

 

نمایشگاه یادشده جمعه 29 اردیبهشت 96  افتتاح می‌شود و تا جمعه 12 خرداد 96  از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود.

 

همچنین نمایشگاه یک روزه نقاشى، عکس و ویدئو با عنوان  “من هنرمندم ” از مجموعه اسناد تاریخى” توسط رامین اعتمادى بزرگ در روز پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 از ساعت 16 الی 21  در گالری دنا برپا می‌شود.

 

رامین اعتمادی بزرگ در استیتمنت این نمایشگاه آورده است: “من در آثارم  داستان‌های واقعی را روایت می‌کنم. آنها تصاویر آشنایی هستند، چیزهایی که برای خود من اتفاق افتاده‌اند و مرا دچار چالش کرده‌اند. بازخلق چیزهایی که خودشان فرصت دیده شدن و یا درک درست را نداشته‌اند. چیزهایى که در حالت عادی رغبتى به دیدن‌شان نداریم و یا نمى‌خواهیم با واقعیت‌شان روبرو شویم، مخاطب را در همان موقعیت قرار مى‌دهم. فضایى که برای او هم آشناست.

 

اما به خاطر اینکه بازخلق در یک کانتکست جدید اتفاق افتاده، مخاطب با یک حقیقت جدید از همان رویداد آشنا می‌شود که یک وقفه برایش ایجاد می‌کند.

 

در واقع من در آثارم شفقتی را روایت می‌کنم که بخشی از آن به خاطر خصوصیات جامعه یا ممنوع و فراموش شده، یا درگیر شرم عمومی بوده و توضیح داده نشده و از آن ساده گذشته‌ایم.

 

من مدام از هرچیز سند مى‌سازم. از اتفاقات اجتماعى گرفته تاخصوصى‌ترین ناگفته‌هاى شخصى که در تمام آنها اثرى از من هست و گاهى اسنادى مى‌سازم که واقعیت ندارند، اما یک واقعیت پنهان را نمایش مى‌دهند. چیزى که در آثار من اهمیت دارد نه محصول نهایى که پروسه خلق آن است چرا که هنر محصول یک پروسه است.

 

توضیح : پرفورمنس “من هنرمندم” چهار سال پیش مقارن با همین ایام در آتلیه “گیلگمش” در مقابل دوربین اجرا شد. نقاشى‌هاى حاصل از آن در “امری ویل” امریکا در ماه مى 2014 به نمایش درآمد و در فوریه همان سال در شهرک هنرمندان پاریس نیز بخشى از عکس‌ها و نقاشى‌ها  روى دیوار رفت. اما  مجموعه کامل آنها به همراه ویدیو این پرفورمنس هرگز پیش از این به نمایش درنیامده است.”

 

 “من هنرمندم” از مجموعه اسناد تاریخى متشکل از بیست و پنج نقاشى، پانزده عکس از پرفورمنس و یک ویدئو آرت است که روى یک بوم سفید پخش مى‌شود.

 

گالری دنا در خیابان سپهبد قرنی ، بعد از خیابان طالقانی ،  کوچه سوسن ، پلاک 4  ، واحد 2 واقع شده است. گالری در روزهای شنبه تعطیل است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید