معرفی هیئت انتخاب مسابقه سینمای ایران جشنواره کودک و نوجوان

هنردستان: دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در احکام جداگانه اعضای هیأت انتخاب بخش “مسابقه سینمای ایران” این جشنواره را معرفی کرد.

 

به گزارش هنردستان، علیرضا رضاداد دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان علی عبدالعلی زاده، غلامرضا رمضانی، سیروس حسن پور، آزیتا حاجیان و جواد حاتمی را به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار بخش “مسابقه سینمای ایران” سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را معرفی کرد.

علی عبدالعلی زاده

متولد ۱۳۳۹ در ارومیه، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده است. وی کارگردانی آثاری همچون “بازگشت به آینده”، “چگونه میلیاردر شدم”، “سرتو بدزد رفیق”، “سیزده گربه روی شیروانی”، “تارزن و تارزان” را بر عهده داشته است.

 

عبدالعلی زاده نویسندگی “بازگشت به آینده”، “سرتو بدزد رفیق”، “سیزده گربه روی شیروانی”، “تارزن و تارزان”، “ترانزیت”، “تعقیب” نویسنده و تهیه کنندگی فیلم های “سرتو بدزد رفیق”،  “تارزن و تارزان”، “تعقیب” را در کارنامه کاری خود دارد.

 

وی فعالیت هایی با عنوان عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان همدان، کارشناس فیلمنامه و فیلم در گروه کودک و نوجوان بنیاد سینمایی فارابی را نیز در کارنامه داشته است.  

 

غلامرضا رمضانی

متولد ۱۳۳۹ در اراک، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس حوزه کودکان و نوجوانان است. “فرار از اردو”، “گنجشکک اشی‌مشی”، “همبازی”، “سبز کوچک”، “قفل‌ساز”، “بازی”، “حیات”، “چرخ” و “عبور از تله” از آثاری است که رمضانی کارگردانی کرده است.

 

وی نویسندگی فیلم های “فرار از اردو”، “همبازی”، “سفر مرگ”، “سبز کوچک”، “قفل ساز”، “بازی”، “چرخ”، “عبور از تله”، “راز چشمه سرخ” را بر عهده داشته است.

سیروس حسن پور

متولد 1341 در تهران، فارغ التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده است. از جمله فعالیت های وی می توان به “بیا تا گل برافشانیم”، “رضایت نامه”، “کلاس اول”، “غاز مهاجر”، “تجربه” در سمت کارگردان و تهیه کننده اشاره کرد.

 

حسن پور در چند جشنواره داخلی و خارجی جوایزی کسب کرده است که از جمله آنها می توان به جایزه ویژه هیأت داوران کودک و در جشنواره کودک و نوجوان در فیلم کلاس اول، تندیس کتاب زرین در جشنواره بین المللی فیلم رشد در فیلم رضایت نامه، تندیس نقره ای در جشنواره قاهره، دیپلم افتخار در جشنواره رشد، جایزه ویژه هیأت داوران در جشنواره تونس در فیلم غاز مهاجر، تندیس طلائی و لوح تقدیر هیئت داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان برای فیلم دهقان فداکار، جایزه سیفژ (مرکز بین المللی فیلمهای کودکان ونوجوانان) در جشنواره فیلم ها و برنامه های تلویزیونی پریکس دانوب در جمهوری اسلواکی و… اشاره کرد.

 

 آزیتا حاجیان

متولد ۱۳۳۶ در تهران، دانش آموخته کارشناسی کارگردانى تئاتر از دانشکده هنرهاى دراماتیک تهران است. آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش “خورشید خانم آفتاب کن” بود. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به “بهرام چوبینه”، “ژاندارک”، “نسل آواره”، “نمایش بی کلام”، “دایره گچی قفقازی” و … اشاره کرد.

 

حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۷در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

 

وی در فیلم های سینمایی “لاله”، “کیمیا و خاک”، “تاکسی نارنجی”، “سایه ها”، “دزد عروسک ها”، “خواب زمستانی”، “دیوار”، “محیا”، “آدم برفی”، “شمعی در باد”، “سفر جادویی” و مجموعه های تلویزیونی “روزهای بهتر”، “کیمیا”، “تا ثریا”، “آینه های نشکن”، “آپارتمان”، “امام علی”، “سال های مشروطه”، “دبیرستان خضراء”، “سفر سبز”، “ساعت شنی” ایفای نقش داشته است.

 

جواد حاتمی

متولد 1352 در آمل، دانش آموخته دکترای روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و همکاری با گروه کودک شبکه یک به عنوان نویسنده و مشاور، همکاری با بنیاد سینمایی فارابی عضو شورای سیاستگذاری سینمای کودک از جمله سوابق حاتمی محسوب می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
تئاتر

نقد و نظری بر نمایش «نازگل» به کارگردانی «میثم یوسفی»/ در نکوهش ظلمِ تاریخی بر زنان ایرانی

احمدرضا حجارزاده: نمایش‌های سنتی ایرانی گرچه تنوع گسترده‌ای ندارند و به چند مورد محدود می‌شوند، ولی میان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی محبوبند، به‌ویژه نمایش‌های تخته‌حوضی یا سیاه‌بازی از دیرباز تا امروز محبوبیت فراوان داشته و خوش‌بختانه توانسته این محبوبیت را

ادامه مطلب »
سینما

«جنگل سوگوار» در خانه هنرمندان نمایش نقد و بررسی می‌شود

هفتمین برنامه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن با نمایش «جنگل سوگوار» ساخته نائومی کاواسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصدوسومین برنامه و هفتمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با

ادامه مطلب »
رادیو و تلویزیون

قصه آدم‌های خاص روی موج رادیوسلامت

برنامه «با نخبگان» روزهای یکشنبه ساعت 20 به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و مجری کارشناسی زهرا حاجی‌زاده از رادیوسلامت پخش می‌شد. به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، زهرا حاجی‌زاده، مجری این برنامه توضیح داد: برنامه «با نخبگان» یکشنبه ساعت 20 تا 20:30 از

ادامه مطلب »
رادیو و تلویزیون

روایت زندگی شهید مدافع سلامت در رادیو

برنامه «سپیدجامگان آسمانی»،که به تهیه‌کنندگی مرجان قندی از رادیوسلامت پخش می‌شود، روایتی از مجاهدت‌ها و ایثار کادر درمان است که جمعه 6 خردادماه به زندگی شهید خدمت دکتر عقیلی اختصاص دارد. به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، مرجان قندی، تهیه‌کننده در این‌باره

ادامه مطلب »
ادبیات

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» در سلیمانیه برگزار می‌شود

بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» با دبیری «ملا بختیار» و با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقدان کشورهای مختلف جهان در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود. یوبیل برنزی جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ» با دبیری «ملا بختیار» نویسنده

ادامه مطلب »
تئاتر

اجرای «شب بخیر، مادر» به تهیه‌کنندگی سعید روستایی آغاز شد

نمایش «شب بخیر، مادر» به تهیه‌کنندگی سعید روستایی اجراهای خود را از شب سه‌شنبه 3 خردادماه در تماشاخانه سپند آغاز کرد. به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش‌نامه‌ی «شب بخیر، مادر» نوشته‌ی «مارشا نورمن» با کارگردانی احسان حسینخانی، نخستین شب اجرای خود

ادامه مطلب »
تئاتر

نقدی بر نمایش «سیمای شنبه‌ها» به کارگردانی «علی نجفی»/ شنبه روزِ بدی بود

احمدرضا حجارزاده: نمایش «سیمای شنبه‌ها» به کارگردانی علی نجفی برداشتی آزاد است از نمایش‌نامه‌ی «یرما» نوشته‌ی فدریکو گارسیا لورکا (شاعر و نمایش‌نامه‌نویس اسپانیایی) اما کارگردان در متنی که همراه با «احسان فکا» نوشته، در این برداشت آزاد، دنیای شخصی و

ادامه مطلب »
سینمای جهان

نگاهی به پوشیدنی‌ها در جشنواره‌ی کن 2022/ وقتی طراحان لباس به نشانی جشنواره‌ها مُد سازند

عطیه پژم: یکی از نکات مهم در جشنواره کن 2022، کم‌توجه‌ای اغلب بازیگران به خرده‌فرهنگ‌های پوششی بومی مختص کشورهای‌شان بود و از این‌رو، چنین رویدادی را نمی‌توان فرصتی به منظور تلاقی فرهنگ‌ها از مسیر پوشیدنی‌ها به شمار آورد. به گزارش

ادامه مطلب »