برگزاری دهمین دوره جشنواره بین المللی معماری برلین

هنردستان: دهمین دوره جشنواره بین المللی معماری برلین نوامبر امسال برگزار می شود.

 

به گزارش هنردستان، جشنواره جهانی معماری  یک رویداد سه روزه برای معماران و متخصصان طراحی داخلی است که  امسال با جشن دهمین سالگرد WAF مصادف شده است. امسال این جشنواره از 15 تا 17  نوامبر (24 تا 26 آبان)  در برلین برگزار می شود.

این جشنواره به برگزیدگان امکان می دهد تا در رسانه های ارتباط جمعی به ارائه ایده هایشان بپردازند.

 

علاقه مندان می توانند پروژه های تکمیل شده و یا طرح های اجرا نشده خود را در 31 بخش به این رویداد ارئه دهند و شانس خود را برای رقابت در یک صحنه بین المللی، بین نخبگان معماری و دریافت جایزه افتخار WAF امتحان کنند.  گفتنی است که پروژه های تکمیل شده اعم از ساختمان ها و محوطه ها باید بین تاریخ 1 ژانویه 2016 تا 1 ژوئن 2017 باشد.

 

دوره پیشین جشنواره جهانی معماری (WAF)  در برلین، موزه ملی “سزین” در لهستان را به عنوان برترین پروژه سال گذشته میلادی معرفی کرد. این پروژه شامل یک موزه زیرزمینی به همراه محوطه ای عمومی است. داوران این رویداد به ریاست سر دیوید چیپرفیلد این موزه را به عنوان یک پروژه تاریخی غنی معرفی کردند.   این عنوان از آنجا به رابرت کانی‌یژنی  معمار این پروژه تعلق گرفته که در حقیقت سایتی با ویژگی‌های سه دوره زمانی شاخص است؛ یعنی پیش از جنگ جهانی دوم، تخریب در زمان جنگ، و توسعه پس از جنگ. به زعم داوران این رویداد ، موزه سزین به کشف حافظه و باستان شناسی این شهر خدمت شایانی خواهد کرد؛ در عین حال که نشانه‌هایی از گذشته را در یک افق شاعرانه و تخیلی پیش روی مخاطب می‌گذارد.

 

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام  می توانند به نشانی اینترنتی www.worldarchitecturefestival.com مراجعه کنند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید