بازسازی “تئاتر شیخ خلیفه ” در پاریس توسط امارات

هنردستان: سازمان گردشگری و فرهنگی ابوظبی از آغاز مرحله دوم و آخر اقدامات بازسازی تئاتر امپراتوری در قصر فونتن‌بلو واقع در پاریس، پایتخت فرانسه خبر داد.

 

به گزارش هنردستان، این تئاتر تاریخی به نام شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی نامگذاری شده است. این نامگذاری در راستای قدردانی از تلاش وی برای حفظ این اثر تاریخی از نابودی بعد از 100 سال بسته بودن درهای آن صورت گرفت زیرا بخش اصیلی از تاریخ فرانسه به شمار می‌رود.

 به گزارش امارات الیوم، اقدامات ترمیم تئاتر خلیفه بن زاید آل نهیان درچارچوب توافق نامه دولتی مستمر میان ابوظبی و فرانسه از سال 2007 است و از آشکارترین پروژه های ان می‌توان به ساخت موزه لوور ابوظبی در منطقه فرهنگی در السعدیات است .

 

مرحله اول بازسازی تئاتر امپراتوری در ماه آوریل 2014 به پایان رسید که در آن تجدید ساختار تئاتر، بازسازی دکوراسیون داخلی وتعمیر و نگهداری از مبلمان عتیقه بود. مرحله دوم برای تکمیل این کار در ماه ژوئن آغاز می‌شود که شامل اقدامات تعمیر و نگهداری کف وسکوی تئاتر و نصب و راه اندازی ساز وکارهای آن است. این پروژه در بهار 2019 افتتاح خواهد شد.

 

کاخ فونتن‌بلو که در فرانسه با نام شاتود فونتن‌بلو مشهور است عمارتی است که در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی پاریس قرار دارد و یکی از بزرگترین شاتوهای سلطنتی در فرانسه می‌باشد. این عمارت در آغاز یک قلعه قرون وسطایی بود که بعدها تبدیل به محل اقامت پادشاهان فرانسه از لویی هفتم تا آخرین آنها یعنی ناپلئون سوم گردید. این عمارت همان عمارتی است که ناپلئون بناپارت در آن از تاج و تخت استعفا داد و بعد از آن به جزیره آلب تبعید گردید. امروزه از این کاخ و عمارت در قامت یک موزه و میراث جهانی یونسکو نگهداری می‌گردد که در کمون فونتن‌بلو واقع شده است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید