«یک چکه ماه» سراغ افراد با گذشته‌های خاص رفت/ جرقه‌ای برای تغییر

هنردستان :نازنین پیرکاری «یک چکه ماه» را مجموعه مستندی معرفی کرد که می کوشد با روایتی از زندگی افرادی که در حال حاضر موفق هستند و گذشته متفاوتی داشته اند امید را تزریق کند.

 نازنین پیرکاری تهیه کننده و کارگردان «یک چکه ماه» درباره این مجموعه که ماه رمضان از شبکه مستند پخش می شود،

 

 

 نازنین پیرکاری تهیه کننده و کارگردان «یک چکه ماه» درباره این مجموعه که ماه رمضان از شبکه مستند پخش می شود، توضیح داد: هدف این مستند تزریق امید به مخاطبان است. خیلی ها هستند که در زندگی شکست خورده اند یا مسیر اشتباهی رفته اند و انگیزه ای برای تغییر احساس نکرده اند یا شرایط برایشان مهیا نبوده است. ما با ساخت این مستند و نشان دادن افرادی که در شرایط بد بوده اند یا در مسیر بدی قرار داشته اند و جرقه ای در زندگی شان به تغییر آنها منجر شده، این نکته را به مخاطبان منتقل می کنیم که آنها هر موقع بخواهند می توانند تغییر کنند.

وی افزود: جرقه اولیه این کار از محرم سال گذشته زده شد که مشغول فکر کردن به زندگی یاران کربلا بودم و از خود می پرسیدم ما به ازای امروزی افرادی مثل حر چه کسانی می توانند باشند؟ این شد که تصمیم گرفتم سراغ انسان هایی بروم که به زندگی، مسیر درست و راه کمال برگشته اند و درباره آنها مستند بسازم.

این مجری و بازیگر ادامه داد: ساختار «یک چکه ماه» مستند مشاهده گری است که در آن بخشی از زندگی آدم هایی را روایت می کنیم که ما از به تصویر کشیدن گذشته شان پرهیز کرده و این زندگی را فقط از زبان شخصیت ها می شنویم و زندگی فعلی شان را در گفتگو با افراد خانواده، نزدیکان، همکاران و… به نمایش گذاشته ایم.

پیرکاری با بیان اینکه قصد داشتیم به مناطق مختلف و حتی خارج از تهران برویم، یادآور شد: در این سری برنامه های شهرستان ما هماهنگ نشد و سوژه هایمان فرصت همکاری نداشتند. بنابراین در ماه رمضان امسال فقط سراغ تهرانی ها رفته ایم و در سری های بعدی به شهرستان خواهیم رفت.

سوژه های بسیاری را از دست دادیم و انتخابمان محدود بود

تهیه کننده و کارگردان این مستند تأکید کرد: یکی از بزرگ ترین دشواری هایی که این کار داشت این بود که ما سوژه های بسیاری پیدا می کردیم که کاملا مناسب برنامه ما بودند اما به خاطر جو خانوادگی و شرایطشان حاضر به آمدن جلوی دوربین نبودند. برخی دیگر هم خودشان با ما همکاری می کردند اما خانواده شان رضایتی برای ظاهر شدن مقابل دوربین نداشتند بنابراین ما انتخاب های محدودی داشتیم و سوژه های بسیاری را از دست دادیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم فرهنگسازی شود و وقتی فردی به موفقیت می رسد از سخن گفتن درباره آنچه بر او گذشته نترسد و مردم هم به اینکه او با وجود معضلات پیشین خود، حالا در کدام نقطه ایستاده توجه کنند. اگر این فرهنگ در جامعه ایرانی گسترده شود و به آدم ها برچسب زده نشود، راه برای ساخت این مستندها که می توانند بسیار تاثیرگذار باشند هم هموار خواهد شد.

مجموعه «یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند در ۱۳ قسمت ۲۶ دقیقه ای در ایام ماه مبارک رمضان روزهای زوج ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

عوامل این مستند عبارتند از برنامه ریز و دستیار کارگردان: علی آشتیانی، تصویربردار: امین باقری، مهدی رضایی، صدابردار: مجید نجاتی، تدوین: بنیامین قچاق، صادق عابدی، صالح بهشتی، صداگذار: سامان شهامت، مدیر تولید : مرتضی اهل شهر، عکاس: فاطمه هاشمی، تحقیق و پژوهش: حبییه یوسفی، گل سا بحری، مائده تقوایی، دستیار تهیه: مصطفی تفکر.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید