مسابقه بین‌المللی عکاسی مرکز میراث ناملموس تهران برندگان خود را شناخت

هنردستان :نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسیِ مرکز میراث ناملموس تهران با موضوع «میراث فرهنگی ناملموس در بستر طبیعی آن» با مشارکت علاقه‌مندان هنر عکاسی برگزار و برندگان آن معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل مرکز میراث ناملموس تهران، پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه و تعیین بازه‌ی زمانی پایان بهمن‌ماه 1395 برای ارسال آثار، این مسابقه برای بازه‌ای حدوداً 20 روزه تمدید شد 

 

به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل مرکز میراث ناملموس تهران، پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه و تعیین بازه‌ی زمانی پایان بهمن‌ماه 1395 برای ارسال آثار، این مسابقه برای بازه‌ای حدوداً 20 روزه تمدید شد و سرانجام به صورت قطعی انتهای سال گذشته مهلت دریافت آثار به پایان رسید تا دبیرخانه برای رسیدگی به آثار دریافتی و آماده‌کردنِ آن‌ها برای فرایند داوری، دست به‌کار شود.

شرکت‌کنندگان در اولین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی مرکز میراث ناملموس تهران از 12 کشور ایران، تاجیکستان، ارمنستان،  کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان آثارشان را برای دبیرخانه ارسال کردند. در نیمه‌ی اردیبهشت، اولین مرحله‌ی ارزیابی عکس‌های دریافتی با رویکرد ارتباط موضوعی آثار ارسالی انجام شد و از مجموع کل آثار؛ 403 عکس با توجه به موضوع مسابقه برای داوری نهایی برگزیده شد که از این میان 72 اثر نیز از شرکت‌کنندگان خارجی انتخاب ‌شد.

 بنابرگزارش دبیرخانه‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی مرکز، جلسه‌ی داوری نهایی عکس‌های دریافتی از شرکت‌کنندگان مسابقه در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه با حضور بابک صدیقی و سعید محمودی ازناوه از داوران با تجربه‌ی حوزه میراث فرهنگی و مردم‌شناسی به همراه رضا سجودی سرپرست مرکز میراث ناملموس تهران در محل عمارت کوشک، مقر دائمی مرکز، برگزار شد.

پس از ارزیابی چند مرحله‌ای آثار، داوران مسابقه، 65 اثر را برای چاپ و نمایش در نمایشگاه عکس مرکز برگزیدند. از این میان، تعداد پنح اثر شایسته‌ی اعطای تقدیرنامه و سه اثر به ترتیب به عنوان برندگان نهایی جوایز نقدی مسابقه به دبیرخانه معرفی شدند.

برندگان به ترتیب سه رتبه اول تا سوم؛ ارکین بولژروف از جمهوری قرقیزستان، مازیار اسدی از ایران-تهران و جمشید فرجوند فردا از ایران- بیجار معرفی شدند.

همچنین لوح تقدیر به ترتیب به عبدالرحمن مجرد از ایران – اردبیل،  ابر قاضی از ایران- تبریز، جواد عسگراوغلی از ایران- ارومیه،  ابراهیم محمود از پاکستان و هاکوب کِیمِتلیان از ارمنستان تعلق گرفت.

به گزارش ایسنا، نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسی با موضوع «میراث فرهنگی ناملموس در بستر طبیعی آن» و با در برگرفتن آیین‌های شفاهی (آوازها، لالایی‌ها، آواهای کار)، هنرهای اجرایی (موسیقی، رقص، نمایش عروسکی)، آیین های اجتماعی (مراسم، مناسک و جشن‌ها)، دانش و کردارهای مربوط به طبیعت و جهان هستی (طب سنتی، نجوم سنتی، معماری سنتی)  توسط مرکز میراث ناملموس تهران برگزار شد.

این مرکز برای همگانی کردن مفهوم و مصادیق میراث فرهنگی ناملموس در سطح منطقه‌ی آسیای غربی و مرکزی، با برگزاری مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی با موضوع «میراث فرهنگی ناملموس در بستر طبیعی آن» و با مشارکت علاقمندان به هنر عکاسی، به ویژه افراد در اجتماعات محلی که در بافت طبیعی و در ارتباط مستقیم با مفهوم و مصادیق این میراث قرار دارند، گام موثری در تحقق این هدف بردارد.

منبع :ایسنا

امتیاز دهید