رادیو ایران با جشن سلام به استقبال رمضان می رود

هنردستان :رادیو ایران در راستای مناسک سازی و نهادینه کردن نوآوری ها و ابتکارهای در عرصه فعالیت و رسانه ای با «جشن سلام» به استقبال ماه رمضان می رود و با جشن سپاس با این ماه عزیز وداع می کند.

«جشن سلام» یک جشن معنوی است که در روز جمعه ۲۹ شعبان که بخش هایی متنوع و شاد دارد که ساعت ۱۷ تا ۲۱ به مدت ۴ ساعت روی آنتن می رود.

«جشن سلام» یک جشن معنوی است که در روز جمعه ۲۹ شعبان که بخش هایی متنوع و شاد دارد که ساعت ۱۷ تا ۲۱ به مدت ۴ ساعت روی آنتن می رود.

 

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ رادیو ایران گفت: «قدر قرآن» رادیو ایران هر صبح در ماه مبارک رمضان یک جزء قرآن را با صدای محمد صادق منشاوی ساعت ۴:۳۰ پخش می کند و در ماه مبارک رمضان ختم قرآن می گیرد.

وی ادامه داد : برنامه «به رنگ خدا» دیگر برنامه شخصیت محور و معارفی رادیو ایران است که بسیار در سال گذشته از آن استقبال شده است و امسال نیز با رویکرد استان های قرآنی با کارشناسی علی رضا فتحی پور و تهیه کنندگی عبدالله علایی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می رود.

برنامه های «به افق آفتاب» با موضوع محوری نفس صبح با موضوع تفسیر و شرح آیات قرآن، راه رستگاران با بهره گیری از حکمت ها ی والای امام علی (ع) از جمله برنامه های دیگر این گروه است.

ویژه برنامه «از تو به یک اشاره» برای دومین سال متوالی از ساعت ۱۹:۳۰  تا ۲۱ روی آنتن رادیو ایران می رود.

قدوسیان تهیه کننده «از تو به یک اشاره» گفت: در این ویژه برنامه هر روز یکی از صفات الهی در ابعاد اجتماعی محور موضوعی برنامه قرار می گیرد تا به فضل الهی در این ماه مهمانی رنگ خدایی بگیریم. از دیگر بخش های مهم برنامه امسال بخش رادیونمای برنامه است، بدین شکل که مخاطبان تصاویر لحظات و سفره افطار خود را برای برنامه ارسال می کنند تا در رادیو نمای ایران و به نام ایشان پخش شود.

«از تو به یک اشاره» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان، گویندگی فاطمه آل عباس، نویسندگی سارا آقامحمدی، ساناز احمدی دوستدار، لیلا حسین پور، کارشناسی استاد فتحی پور، گزارشگری گیتی محمدی  و با همکاری سعید توکلی، نسیم رفیعی، حسن همایی، احسان زارع، فسانه خیرخواه، سیما بلوری، شیرین خبازی در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن رادیو ایران می رود.

آشنایی خردسالان با اعمال ماه رمضان

در برنامه «سلام کوچولو» خردسالان با اعمال ماه رمضان آشنا  می شوند. آشنایی با کارهای خوبی که بچه ها می توانند، آن را انجام دهند، معانی سوره های قرآن، واژه هایی همچون «فطریه»، «کمک به فقرا» و «مناسبت های مذهبی» از دیگر بخش های این برنامه است.

این برنامه اجرای عذرا وکیلی و گویندگان خرد سالش سید محمد سپهر ابوترابی، سارا امامی، پرنیان واعظ قاسمی، سامیه قرقانی  و نویسندگی شهربانو اورنگیان ساعت ۹:۴۵ صبح  پخش می شود.

«شب بخیر کوچولو» با قصه گویی  مریم نشیبا، خردسالان را دعوت به انجام کارهای خوب می کند. بیشتر این قصه ها اخلاقی بوده ضمن اینکه خردسالان با فضایل ماه مبارک رمضان و واژه هایی همچون «نذر»، «ترک عادت زشت»، «تصمیم بزرگ»، «تکلیف عجیب» آشنا می شوند.

«شب به خیر کوچولو» از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۲۱ با تهیه کنندگی کلریز وکیلی و نویسندگی شیوا رمضانی و نیلوفر شریفی پخش می شود.

«فرهنگ مردم» در استقبال از ماه رمضان

«فرهنگ مردم» ویژه برنامه تخصصی آداب و رسوم فرهنگ مردم، در ماه مبارک رمضان به بیان ادبیات شفاهی رمضان می پردازد.

آداب دیدن هلال ماه رمضان و استقبال از این ماه، روزه اولی ها، روزه های کله گنجشکی و غذاهای ماه رمضان سحر و افطار در شهرهای مختلف، بیدار باش در سحر که در بعضی از مناطق ایران هنوز به سبک های قدیم موجود است، مراسم افطاری دادن، هدیه نو عروس و داماد در این ماه، مراسم کمک و یاری  به نیازمندان، مراسم ولادت امام حسن مجتبی (ع) و  نیمه ماه شب های قدر، مراسم دهه پایانی، ۲۷ و  وداع با رمضان و مراسم عید فطر، ادبیات شفاهی، شعرها و قصه های مربوط به ماه رمضان، بیان ضرب المثل ها، تصنیف ها، آوازها و موسیقی های محلی درباره این ماه از دیگر موضوعات این برنامه است. «فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی، نویسندگی زینت صالح پور جمعه های این ماه ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید