اهدای دومین جایزه جهانی موسیقی آسیا به حسین علیزاده

هنردستان: دومین جایزه موسیقی آسیا (Asian world music Award) توسط بنیاد (WMC (World Music center به حسین علیزاده اهدا شد.

به گزارش هنردستان  به نقل از مهر، این بنیاد که با عنوان یک مرکز موسیقى جهانی فعالیت می‌کند هر دو سال یک بار  طی مراسمی از هنرمندانی که باعث ارتباط کشورشان با دیگر نقاط جهان، بخصوص کشورهای آسیایی شده‌اند تقدیر می‌کند.

پیش از این در سال 2014 این جایزه به یویوما تعلق گرفت و امروز در 4 خرداد 96 ، مصادف با 26 می 2017 جایزه این بنیاد به مسئولان فرهنگی سفارت ایران در کره به نمایندگی از حسین علیزاده اعطا شد.

 

حسین علیزاده در نامه‌ای خطاب به مسئولان این بنیاد نوشت:

“به نام آنکه عشق را آفرید ….

از دوران کودکى هنگامی که روح و جانم را به موسیقى مى‌سپاردم،

ندایى به گوشم می‌رسید که می‌گفت: می‌دانى خوشبختى چیست؟

 

و من با دلى روشن می‌گفتم: خوشبختى یعنى شنیدن نغمه‌هایى که از دل فرشتگان تاریخ، جاری‌ست.

 

نغمه‌هایى که طنین‌انداز عشق، صلح، دوستى، برادرى و برابری‌ست.  

 

از آن دوران همیشه آرزوهاى بزرگ در دلم جوانه می‌زد تا نغمه‌هایى که از دل مردمان وطن عزیزم ایران در جانم کاشته می‌شد، آن را در قلبم جاى داده تا به گوش عاشقان دنیا برسانم.  

 

بیش از پنجاه سال فراز و نشیب زیبایى طى شد تا من به این افتخار نائل شوم که نه تنها در ایران بلکه در جهان سفیر عشق و دوستى بوده و از ثمره آن، همراز مردمانى با هر رنگ و هر نژاد باشم.  

 

من قدردان مردمان عزیز ایران هستم که مرا تا به امروز در دامان‌شان پروراندند تا به افتخار کسب این جایزه نائل شوم.”  

 

حسین علیزاده در این نامه که 23 می (دوم خردادماه) نگاشته از رئیس بنیاد (WMC)، دانشگاه هنگ یانگ و مسئولین  سفارت ایران در سئول به خاطر دریافت این جایزه تقدیر کرده است.

 

لازم به یادآور است، این جایزه شامل پلاک ویژه و مبلغ ۱۰ هزار دلار است که به سفیر ایران در سئول به نیابت از حسین علیزاده اهدا شد.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید