نیروی انتظامی قاچاق فیلم را هم مانند دیگر دزدی‌ها جدی پیگیری کند

هنردستان :دبیر شورای عالی تهیه کنندگان معتقد است نیروی انتظامی باید نسبت به قاچاق فیلم حساس‌تر شود و آن را در سطح دیگر دزدی‌ها پیگیری کند.

مهرداد فرید با اشاره به آخرین جلسه شورای‌عالی تهیه کنندگان که وی دبیری آن را برعهده دارد، گفت: طی جلسه ای که دوشنبه اول خرداد ماه برگزار شد 

مهرداد فرید با اشاره به آخرین جلسه شورای‌عالی تهیه کنندگان که وی دبیری آن را برعهده دارد، گفت: طی جلسه ای که دوشنبه اول خرداد ماه برگزار شد درباره شرایط به وجود آمده برای فیلم «گشت ۲۲» به کارگردانی سعید سهیلی و ضررهای وارد شده به صاحب فیلم و همچنین جلوگیری از این اتفاق در آینده صحبت هایی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره روش های پیشگیری از قاچاق فیلم بحث شد و همه حاضران در جلسه هم‌نظر بودند که با دیجیتالی شدن سینما باید دقت بیشتری برای جلوگیری از قاچاق فیلم صورت گیرد؛ چراکه دستیابی به فیلم های دیجیتالی و قاچاق آنها بسیار راحت است.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: همچنین پیشنهاد شد تا آموزش های لازم از طریق برگزای سمینارهای مختلف به سینماگران ارائه شود تا بتوانند مراقبت های ویژه از آثار خود را داشته باشند. علاوه برآن پیگری از طریق پلیس امنیت و پلیس فتا برای بررسی قاچاق فیلم «گشت ۲» را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آنچه که از ما به عنوان یک نهاد صنفی برمی‌آید این است تا از حکومت بخواهیم تا به وظایف اصلی حکومتی خود در قبال صیانت از اهل فرهنگ و هنر عمل کند؛ مساله ای که این روزها مغفول واقع شده است.

دبیر شورای عالی تهیه کنندگان در پایان گفت: مساله دیگر این است که نیروی انتظامی حمایت از هنرمندان و مساله قاچاق را در اولویت کاری خود قرار نمی دهد. فکر می کنیم قاچاق آثار سینمایی هم مانند دستبرد زدن به خانه، مغازه و بانک است و انتظار داریم همانطور که پلیس نسبت به این موارد حساس است در مساله قاچاق فیلم نیز دقت نظر بیشتری داشته باشند.

منبع :خبرگذاری مهر 

امتیاز دهید