رکورد بازار جشنواره فیلم کن شکسته شد

هنردستان :بازار جشنواره فیلم کن امسال شاهد حضور رکوردشکن شرکت‌کنندگان بین‌المللی بوده است.

 به نقل از اسکرین، امسال در مجموع 12324 نماینده از کشورهای محتلف در بازار بزرگ جشنواره فیلم کن شرکت کردند

 به نقل از اسکرین، امسال در مجموع 12324 نماینده از کشورهای محتلف در بازار بزرگ جشنواره فیلم کن شرکت کردند که در این میان آمریکایی‌ها با 2133 فعال‌ترین کشور هستند و پس از آن نیز کشورهای فرانسه با 1801 و بریتانیا با 1186 نماینده بیشترین حضور را در این رویداد مهم سینمایی داشته‌اند.

همچنین افزایش قابل ملاحظه‌ای در تعداد نمایندگان حاضر از کشورهای آسیایی گزارش شده است و حضور سینمای چین در بازار جشنواره کن با 21 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 600 نماینده رسیده و ژاپن با 13درصد رشد (309 نماینده)، کره جنوبی با 9 درصد رشد (286 نماینده) و هند با 26 درصد رشد (204 نماینده) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کشورهای کانادا و ایتالیا نیز حضور پررنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته در بازار جشنواره فیلم کن 2017 داشته‌اند.

در مجموع 3820 فیلم برای فروش در بازار کن عرضه شده‌اند که در این میان آثار مستند با رشد 110 عددی و رسیدن به 650 اثر، بیشترین رشد را نسبت به دوره گذشته داشته‌اند.

«جروم پایلارد» مدیر اجرایی بازار کن (Marché du Film) در این باره گفت: از این که تعداد شرکت‌کنندگان در این بخش به رکورد جدیدی رسیده بسیار خرسندیم.

بخش “روزهای مستند” در بازار کن با موفقیت زیادی همراه شد. همچنین می‌خواهم به بخش “NEXT” اشاره کردم که بسیار مورد توجه فعالان سینمایی قرار گرفت و حدود 100 فیلم واقعیت مجازی به نمایش گذاشته شد که تاکنون در هیچ رویداد سینمایی سابقه نداشته است.

علی‌رغم حضور رکوردشکن شرکت‌کنندگان، برخی منابع خبری از رکود نسبی بازار جشنواره کن در مقایسه با سال‌های گذشته خبر می‌دهند.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید