“آمریکایِ ترامپ” به یک کمدی احمقانه تبدیل شده است

هنردستان :«دنیرو» در سخنرانی پس از دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه «براون»، بار دیگر دولت آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد.

 به نقل از گاردین،‌ «رابرت دنیرو» پس از دریافت جایزه دکتری افتخاری هنرهای زیبا از دانشگاه «براون» در ایالت رودآیلند گفت: آمریکایِ تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به یک کمدی غم‌انگیز و احمقانه تبدیل شده است 

 به نقل از گاردین،‌ «رابرت دنیرو» پس از دریافت جایزه دکتری افتخاری هنرهای زیبا از دانشگاه «براون» در ایالت رودآیلند گفت: آمریکایِ تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به یک کمدی غم‌انگیز و احمقانه تبدیل شده است و از دانشجویان درخواست کرد برای مقابله با این دیوانگی و جنون در دوران ریاست جمهوری ترامپ فعالیت کنند.

این بازیگر مطرح سینمای جهان که از ابتدا از منتقدین سرسخت رئیس جمهور جدید آمریکا بود، در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویان اظهار کرد: زمانی که شما مدرسه را آغاز کردید، آمریکا کشوری الهام‌بخش و موفق بود و حالا دارید در زمانی فارغ‌التحصیل می‌شوید که کشورمان به یک کمدیِ تراژیک و احمقانه تبدیل شده است. پیشنهاد من این است که دروازه‌های دانشگاه را ببندید و همین‌جا بمانید، اما اگر دنشگاه را ترک می‌کنید برای تغییر کار کنید. برای توقف این دیوانگی کار کنید. همین حالا شروع کنید تا دانشجویان سال بعد در دنیایی بهتر فارغ‌التحصیل شوند.

«دنیرو» چندی پیش نیز در اظهاراتی گفته بود دولت آمریکا هنر را هدف قرار گرفته و به صورت بالقوه در حال محروم کردن آمریکا از هنرمندان بزرگ در جهت اهداف سیاسی تفرقه‌انگیز خود است. «چارلی چاپلین» نیز یک مهاجر بود که احتمالا نمی‌توانست از بررسی‌ها و فیلترهای مهاجرتی بیش از حد امروز عبور کند و من امیدوارم اکنون از ورود «چاپلین» بعدی به آمریکا جلوگیری نکنیم.

این بازیگر ۷۳ ساله که بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی را در کارنامه هنری دارد، علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال ۱۹۸۱ برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال ۲۰۰۰ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرده است.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید