حراج سه اثر ارزشمند در بونامز

هنردستان: در ماه جاری میلادی بونامز لندن سه اثر را به حراج گذاشته است.

 

به گزارش هنردستان، سه اثر از هانس هافمن (1966-1880)، رُی لایتنستین (1997-1923) و هلن فرانکنتالر (2011-1928) در بونامز انگلستان به حراج گذاشته شده است.

این آثار که همگی ذیل آثار معاصر و پساجنگ قرار می‌گیرد به ترتیب در سال‌های 1959، 1987 و 1984 خلق شده‌اند. در این میان اثر هانس هافمن با بیشترین قیمت، یعنی یک میلیون و سیصد و هشتاد و هفت هزار دلار پیشنهاد حراج بونامز بوده است.

 

هافمن متولد 21 مارس 1880 در وبنبرگ، فرزند تئودور و فرانزسکا هافمن است. با وجود توانایی‌های بزرگ و ارزشمند هافمن در علوم و ریاضیات، او به مطالعات خلاق علاقه‌مند و  و پس از مرگ پدرش وارد جهان هنر شد.

 

هافمن در پاریس با آثار نوآورانه و پر ماجرای هنرمندانی نظیر پابلو پیکاسو، ژرژ براک، رابرت و سونیا دولونه، فرناند لژه، هنری ماتیس رو به رو شد و همین علاقه وی موجب آشنایی و روابط دوستانه‌اش با این هنرمندان گردید.

 

او تا سال 1914 در پاریس ماند و ابتدای جنگ جهانی اول به آلمان بازگشت. در سال 1915 به علت بیماری تنفسی قادر به نام نویسی در ارتش نبود و تصمیم گرفت یک مدرسه آوانگارد هنر در مونیخ افتتاح کند.  در سال 1930، هافمن، به دعوت ورس رایدر، یکی از دانش‌آموزانش به دانشگاه کالیفرنیا برکلی رفت و یک دوره هنری تابستانی را در آنجا برگزار کرد. پس از این تدریس به مونیخ بازگشت و یک سال بعد دوره‌ی تابستانی دیگری در این مکان ترتیب داد و پس از آن یک ترم در موسسه فرهنگی هنری شوینار  لس‌آنجلس به تدریس پرداخت. در سال 1931 اولین نمایشگاه خود را در کاخ لوژیون هانر سانفرانسیسکو برپا کرد. در همین سال هافمن به دلیل شرایط وخیم آلمان پس از جنگ تصمیم گرفت در آمریکا بماند.

 

هافمن نه تنها به عنوان یک هنرمند، بلکه به عنوان معلمی سرشناس شناخته شده بود و هر دو را ابتدا در مونیخ و سپس در آمریکا دنبال کرد. در مونیخ یک مدرسه هنر تأسیس کرد و به تربیت هنرمندانی چون: لوییس نلسون، ولفگانگ پالن، آلفرد جنسن پرداخت. در سال 1932 این مدرسه را تعطیل و به ایالات متحده مهاجرت کرد. در 1933 در لیگ دانشجویان هنر نیویورک شروع به تدریس کرد، اما در اواسط سال آنجا را ترک کرد و در نیویورک، پروینستون و ماساچوست مدارس خود را افتتاح کرد. هافمن در سال 1939 با ماریا ازدواج و برای همیشه در نیویورک ماند.

 

بسیاری از هنرمندان مشهور و قابل توجه، که در طبقه‌بندی اکسپرسیونیسم انتزاعی جای دارند با هافمن در نیویورک به تحصیل می‌پرداختند که از جمله این هنرمندان: لی کراسنر، هلن فرانکنتالر، جرومی کمروسکی، جوزف پلاسکت، جان میشل، مایکل گلدبرگ، رای ایمس، جان فرانک، مری فرانگ، رابرت دنیرو، را می‌توان نام برد.

 

سه نقاشی به حراج گذاشته در بونامز به ترتیب از  هانس هافمن ، رُی لایتنستین و هلن فرانکنتالر:

1

3

2

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید