«خانه‌های شناور» در آمریکا بنا شد

هنردستان :چیدمان «خانه های شناور» اثری از مریم پالیزگیر این روزها در مرکز هارت آمریکا برپاست که اشاره ای به مهاجرت انسان دارد.

این روزها در مرکز هنری هارت شهر آتلانتا آمریکا چیدمانی از مریم پالیزگر برپا است که در استیتمنت آن آمده است

این روزها در مرکز هنری هارت شهر آتلانتا آمریکا چیدمانی از مریم پالیزگر برپا است که در استیتمنت آن آمده است: «زندگی انسان با مهاجرت آغاز و با کوچ های بزرگ امتداد پیدا می کند. در طول تاریخ شاید مهم ترین موهبت انسان، بودن این امکان جابجایی است. تلاشی که با نیل به دنیای امن آغاز و با جنگ و نابودی منحرف شده است…»

چیدمان «خانه های شناور» جدیدترین چیدمان مریم پالیزگیر هنرمند بینارشته ای ایرانی است که در پالیزگیر همچون آثار گذشته خود، با چیدمانی بزرگ و مملو از الیاف دست ساز ایرانی در پی ساختن ابژه هنرمند واکنش گراست و مفهوم شهروند جهانی در پدیده نوین مهاجرت امروز را به چالش کشیده است.

این چیدمان، دغدغه خانه، زمان، کنش ما بین فضای شخصی و عمومی و همچنین مسئولیت هنرمند امروز را برای تکامل ابژه هنری و اجتماعی به چالش کشیده است؛ روایتی تجسمی از خانه های معلق مهاجران در فضای بینابین دو مکان یا بی مکان با انقطاع و اتصالی همیشگی با خانه و وطن اصلی که مهاجر از آن سفر کرده است.

«خانه های شناور» با بیش از ۲۰۰۰ یارد الیاف ایرانی و نورهایی که در عین انعکاس بر القای تکثیر آن هم می افزاید در گالری اصلی مرکز هنری هارت شهر آتلانتا برای دوره ای سه ماهه برای عموم به نمایش در آمده است.

مرکز هارت با حمایت از هنرمندان آمریکایی برای اولین بار مریم پالیزگیر را به عنوان هنرمند بین المللی به خاطر فعالیت های هنری اش در فرانسه، انگلیس و آمریکا مورد حمایت مالی و نمایشگاهی برای چیدمان خانه های شناور قرار داده است که از تاریخ ۲۵ ماه مارس آغاز شده و تا چند ماه آینده ادامه دارد.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید