تاکید احمدی‌پور به ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی در همدان

هنردستان : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه باید در تمام شهرستان‌های استان همدان کارگاه‌های دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود، گفت: باید بتوانیم با توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، بهبود کیفیت، تبلیغات و فرصت‌های توسعه صنایع‌دستی را فراهم کنیم.

 

 به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز می‌تواند منجر به شناسایی هرچه بهتر ظرفیت‌های این استان در سطوح ملی و بین‌المللی شود. از طرفی باید به تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه داشت زیرا تبلیغات و بازاریابی از اولویت‌های مهم برای شناسایی استان است.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: جهت‌گیری سال ۹۶ تولید و اشتغال است در نتیجه باید تولید با رویکرد صادرات صورت گیرد و ضریب اشتغال را در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزایش داد. حتی تأکید دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در مناظره‌های انتخاباتی بر توسعه گردشگری بود. درنتیجه لزوم تهیه پیوست گردشگری به‌خوبی احساس می‌شود.

او ادامه داد: در عملکرد سازمانی برنامه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان‌ها اعلام شد و استان‌ها نیز برش‌های زمانی خود را اعلام کردند. این برش‌های زمانی به ما کمک می‌کند که بدانیم انتظارات و تصورات در چه بازه زمانی محقق می‌شود.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه بخش زیادی از اشتغال در گردشگری و صنایع‌دستی متمرکز شده است، بیان کرد: در سال ۹۶ باید ۷۵ تا ۷۶هزار شغل از منظر گردشگری و صنایع‌دستی در کشور ایجاد شود و همدان نیز باید مشخص کند که می‌خواهد چه سهمی را از این اشتغال برعهده گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره ثبت ملی مبل و منبت ملایر و بحث‌های ایجادشده درباره ملایر و تویسرکان گفت: پیش‌ از این‌که من به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیایم، این بحث مطرح ‌شده بود و در دستور کار قرار داشت. امیدواریم در شهریور امسال نیز بحث نشان جغرافیایی در تویسرکان را داشته باشیم. باید همدان از ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی، ثبت آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری خود استفاده کند. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برنامه‌هایی که موجب تولید و افزایش اشتغال در هر سه حوزه می‌شود، حمایت همه‌جانبه خود اعلام می‌کند. همدان نقش بی‌بدیلی در تاریخ ایران داشته است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت این استان خلق مزیت کنیم.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید