هملت و دُن کیشوت با هم به تئاتر شهر می‌روند

هنردستان : تاجبخش فناییان قصد دارد زمستان سال جاری نمایش «هملت و دُن کیشوت» را که اثری کمدی است بعد از ۸ سال انتظار برای اجرا، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.

تاجبخش فناییان هنرمند با سابقه تئاتر درباره برنامه ریزی خود برای کارگردانی اثری نمایشی گفت: قصد دارم  پیش از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش «هملت و دُن کیشوت» را که اثری کمدی است و توسط یک نمایشنامه نویس ارمنستانی نوشته شده، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم.

 

تاجبخش فناییان هنرمند با سابقه تئاتر درباره برنامه ریزی خود برای کارگردانی اثری نمایشی گفت: قصد دارم  پیش از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش «هملت و دُن کیشوت» را که اثری کمدی است و توسط یک نمایشنامه نویس ارمنستانی نوشته شده، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم.

وی درباره موضوع نمایش «هملت و دُن کیشوت» توضیح داد: این نمایشنامه تلفیقی از ۲ نمایشنامه «هملت» و «دُن کیشوت» است که فضایی کمدی دارد. من با نمایشنامه نویس ارمنستانی آشنایی ندارم بلکه نمایشنامه «شاهزاده و شهسوار» را که ترجمه یکی از دوستان از نمایشنامه اصلی بود، خواندم و آن را دراماتورژی کردم. در این دراماتورژی تغییراتی در متن به وجود آمده که این تغییرات روی نام اثر هم تأثیرگذار بود و به نمایشنامه «هملت و دُن کیشوت» رسیدم.

این مدرس و کارگردان تئاتر اظهار کرد: نمایشنامه «هملت و دُن کیشوت» مفهومی جهانی را در بطن خود دارد.

فناییان با اشاره به حضور بیش از ۴۰ بازیگر در نمایش «هملت و دُن کیشوت»، یادآور شد: طی صحبت هایی که با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و رییس مجموعه تئاتر شهر داشتیم، قرار بر این شد که این نمایش را در دی ماه سال جاری و پیش از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه ببرم و اگر استقبال از نمایش خوب بود بعد از جشنواره نیز اجرای نمایش ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه با بیشتر بازیگران مدنظر برای حضور در نمایش «هملت و دُن کیشوت» صحبت شده است، افزود: اگر شرایط فراهم شود ما آمادگی این را داریم که تمرین های نمایش را از سه هفته دیگر آغاز کنیم زیرا این نمایشنامه تلفیقی از ۲ شاهکار «هملت» و «دُن کیشوت» است و نیاز به تمرینی طولانی مدت دارد.

فناییان که پس از اجرای نمایش «مرغ مینا» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در سال ۸۸ اثری را کارگردانی نکرده است، درباره این فاصله کاری تأکید کرد: دیگر از سن من گذشته که بخواهم برای گرفتن نوبت اجرا پشت در اتاق مدیران بنشینم. من چندین سال است که قصد دارم «هملت و دُن کیشوت» را اجرا کنم ولی از من دعوت به کار نشد. در نهایت با پیشنهاد معاون هنری وزیر ارشاد و همچنین پیگیری و همکاری مدیرکل هنرهای نمایشی شرایط برای اجرای این اثر ایجاد شد و بعد از بیش از ۸ سال مجددا اثری را کارگردانی می کنم.

منبع :خبرگذاری مهر 

امتیاز دهید