افتتاح نمایشگاهی از صنایع دستی خاص‌شده

هنردستان :نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع دستی» در گالری مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: یکی از بهترین اشکال و روش‌های ترویج صنایع‌ دستی، خاص‌پردازی است.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: یکی از بهترین اشکال و روش‌های ترویج صنایع‌ دستی، خاص‌پردازی است.

بهمن نامورمطلق ادامه داد: صنایع‌ دستی نه‌تنها با یک منطقه و جغرافیای خاص، بلکه با افراد گره خورده است و باعث می‌شود آثار صنایع دستی به‌عنوان سرمایه خانوادگی حفظ شوند، به‌گونه‌ای که اگر صاحب اثر فوت کند، اثر به‌عنوان یک خاطره‌ بین اعضای خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: صنایع‌دستی باعث پیوند عمیق بین افراد و استحکام روابط آن‌ها می‌شود و از آنجایی که یکی از فواید هدیه دادن، تعمیق روابط بین انسان‌هاست، بهترین هدیه، هدیه‌ای است که انسان خودش سازنده آن باشد.

معاون صنایع دستی بیان کرد: امیدوارم برگزاری اولین نمایشگاه و مسابقه ملی خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی بتواند باعث تحکیم بیشتر روابط بین انسان‌ها شود و در دوره‌های بعد نیز شاهد آثار متنوع‌تر با طراحی‌های جدید باشیم.

در افتتاح و بازدید از این نمایشگاه، محسن گلابی – فرماندار شهرضا – و سمیه محمودیان – نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی -، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی را همراهی کردند.

خاص‌پردازی، نام ایده‌ای است که به‌تازگی در صنایع‌ دستی ترویج یافته است و براساس آن، صنایع‌ دستی نه‌تنها می‌تواند نقش‌های سابق خود را ایفا کند، بلکه به یک یادمان فردی، هدیه خاص فردی یا عینیت‌بخش به معانی خاص تبدیل می‌شود.

در خاص‌پردازی از طریق کتیبه‌نگاری، نقش، تصویر، حکاکی یا ترکیبی از آن‌ها ردی از زندگی افراد روی اثر ثبت و تبدیل به اثری خاص می‌شود.

این نمایشگاه با ۱۶۰ اثر از ۸۰ هنرمند خاص‌پرداز و با هدف توسعه، ترویج و معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی در گالری سعدآباد افتتاح شده است. در این نمایشگاه، بخشی ویژه به هنرمندان شهرضا به‌دلیل تعدد زیاد آثارشان اختصاص داده شده است.

نمایشگاه ملی خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی به‌عنوان پیش‌درآمد و در راستای برگزاری نخستین مسابقه ملی خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی با حضور هنرمندان ۳۰ رشته صنایع‌دستی برگزار شده که تا سوم تیرماه ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۷ در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع : ایسنا 

امتیاز دهید