کار مشترک مصباح قمصری و میلاد درخشانی منتشر می‌شود

هنردستان :آلبوم موسیقی «نقطه پرگار» حاصل همکاری مصباح قمصری و میلاد درخشانی رونمایی و منتشر می‌شود.

 آلبوم «نقطه پرگار»، روز ۹ تیر ماه با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقمندان موسیقی رونمایی می‌شود.

 آلبوم «نقطه پرگار»، روز ۹ تیر ماه با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقمندان موسیقی رونمایی می‌شود.

«مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، هردو آهنگسازانی هستند که پیش از این تقریبا تمام سازهای آثارشان را، خودشان می‌نواختند. اما اینبار در آلبوم «نقطه پرگار» به همنوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفتهٔ قمصری، موسیقی آینده ایران است. در این اثر درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای «بمکمان» و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا کرده است.

قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده است که: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینهٔ خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس العمل. دم، عمل است و بازدم عکس العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و اینست عیش جاودان من.»

درخشانی نیز یادداشت خود را بدین شکل ثبت کرده: «نوشتن پیرامون «نقطه پرگار» بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمهٔ آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آنجاریست که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و براستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر می‌باشد.»

ساز «بمکمان» از ابداعات خود قمصری ست و بسیاری وی را مبدع تفکر باس‌نوازی در موسیقی سنتی ایران می‌دانند. ازجمله آثار درخشانی می‌توان به «اشارات نظر» اشاره کرد که تا امروز با استقبال خوبی مواجه شده بود.

آلبوم «نقطه پرگار»، اثر مشترک «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، ساعت ۱۵:۳۰ در «شهر کتاب ابن سینا» رونمایی خواهد شد.

photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۰_۰۹-۱۸-۴۵

منبع :ایلنا

امتیاز دهید