اختصاص ۲۰۰ واحد تولیدی به صنعتگران تهرانی

هنردستان : اختصاص ۲۰۰ واحد در شهرک صنعتی شمس‌آباد به هنرمندان صنایع دستی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران مصوب شد.

 به نقل از  روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در این جلسه که امروز، ۳۱ خردادماه برگزار شد

 به نقل از  روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در این جلسه که امروز، ۳۱ خردادماه برگزار شد، موضوع اختصاص ۲۰۰ واحد (تولیدی) به هنرمندان صنایع دستی در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی در شهرک‌های صنعتی شمس‌آباد مصوب شد.

براساس تصویب هیات مدیره شهرک صنعتی استان تهران مقرر شد، ۲۰۰ واحد از شهرک صنعتی شمس‌آباد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه حجاران در اختیار هنرمندان و صنعتگران حوزه سنگ های قیمتی قرار گیرد.

 یکی از صنایع دستی تزیینی – کاربردی ایران «تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی» است که شامل سنگ‌هایی مانند زمرد، آماتیس، عقیق، فیروزه، یشم و … می‌شود. این سنگ‌ها که در ایران به‌وفور یافت می‌شود، پس از تراش و نشاندن آن‌ها در رکابی از طلا یا نقره، ارزش افزوده زیادی خواهند داشت.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »