نمایش عکس استادان موسیقی ایران در ۲۵ استان

هنردستان :مجموعه عکس‌ها و اسناد اساتید موسیقی ایران از ۱۰ تیرماه در ۲۵ استان کشور به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فروغ بهمن‌پور – روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی ایرانی – که این مجموعه را جمع‌آوری کرده است

 به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فروغ بهمن‌پور – روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی ایرانی – که این مجموعه را جمع‌آوری کرده است، درباره دلیل این کار، گفت: جمع‏‌آوری این عکس‏‌ها و اسناد صرفا به‌دلیل علاقه‌ی شخصی به موسیقی ایرانی و از سال‌ها قبل انجام شده و به نیت تبدیل به یک مجموعه یا چاپ کتاب نبوده است.

او توضیح داد: این عکس‏‌ها طی پیگیری‏‌های مستمر در سال‏‌های گذشته و آشنایی و ارتباط با اساتید بزرگی مانند کسایی، تجویدی، یاحقی، جلیل شهناز و دیگران گردآوری شده و اکنون با حمایت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران – بهرام جمالی – و شعب استانی این انجمن قرار شده است که این آثار برای استفاده و آشنایی عموم در ۲۵ استان کشور به‌طور همزمان به‌نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بیش‏تر این اساتید از دنیا رفته‌اند؛ اما همچنان با خانواده‌های‌شان در ارتباط هستم و به واسطه اعتمادی که به من دارند، به‌محض این‌که چیزی در آرشیو پدران‌شان پیدا کنند، در اختیارم قرار می‌دهند، ولو خارج از کشور باشند.

بهمن‌پور درباره چگونگی شکل‌گیری این مجموعه و همکاری‌اش با نشریات مختلف، بیان کرد: خود من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی این عکس‌ها و اسناد تبدیل به مجموعه شود و من هیچ قیمتی برای این آرشیو و عکس‌های این نمایشگاه نگذاشته‌ام. این کار دلی بوده است و هرگز به مقوله‌ی تجاری آن فکر نکرده‌ام. ان‌شاءالله به زودی کتابی از این مجموعه عکس‌ها منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه از ۱۰ تیرماه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، یزد به‌طور همزمان برای علاقه‌مندان به‌نمایش گذاشته می‌شود.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید