مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی رفع می‌شود

هنردستان :مشکلات هنرمندان صنایع دستی در زمینه بیمه با راه‌اندازی سامانه خود اظهاری بیمه در جلسه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با وزارت کار تعاون و امور اجتماعی، حل می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در این نشست که روز گذشته برگزار شد، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی – با اشاره به میزان ریزش هنرمندان صنایع دستی در زمینه بیمه تامین اجتماعی، بیان کرد

 به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در این نشست که روز گذشته برگزار شد، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی – با اشاره به میزان ریزش هنرمندان صنایع دستی در زمینه بیمه تامین اجتماعی، بیان کرد: با توجه به آمارهای ریزش هنرمندان صنایع دستی از بیمه تامین اجتماعی، این قشر زحمتکش دچار مشکل و دغدغه‌های بسیاری شدند که برای رفع این موضوع، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی درصدد ارائه طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی به مجلس شورای اسلامی برآمد و خوشبختانه با تصویب نمایندگان مجلس مواجه شد که در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.

احمد میدری – معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون – نیز گفت: راه‌اندازی سامانه برای درج اطلاعات شاغلان صنایع دستی و مشاغل خاص بسیار مفید و پرکاربرد خواهد بود و روند کار متقاضیان بیمه پس از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات در دفعات بعدی بسیار راحت‌تر صورت گرفته و این عزیزان پس از ثبت نام برای همیشه در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت خواهند شد و فقط به‌صورت ماهانه حق بیمه خود را واریز می‌کنند.

او همچنین به همکاری متقابل معاونت صنایع دستی و وزارت تعاون اشاره کرد و با نگاهی مثبت و روبه رشد طرح‌های مورد نظر دو طرف را دارای قابلیت اجرایی شدن دانست.

این نشست پس از حداقل ۱۶ جلسه پی در پی با مسوولان وزارت تعاون برگزار شد که در آن به بررسی نحوه راه‌اندازی سامانه خود اظهاری بیمه مشاغل خاص و صنایع دستی پرداخته شد.

همچنین بازنگری و ساماندهی سهم بیمه صنایع دستی و مرکز ملی فرش مشمول قانون بیمه قالیبافان و صنایع دستی براساس تعداد شاغلان هر دو بخش، بیمه‌شدگان صنایع دستی بدون تغییر و ریزش حفظ شده و در فرآیند فوق مشمول بازرسی مجدد قرار نمی‌گیرند. بررسی موارد بیمه‌ای صنایع دستی در کارگروه هیئت دولت با دبیری سازمان مدیریت نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست پیشنهاد شد پس از راه‌اندازی سامانه، کارگروه مشترکی برای تسریع فرآیند اجرایی پایگاه رفاه اجتماعی، به منظور تامین منابع و پوشش‌دهی کامل واجدان شرایط ایجاد شود. همچنین زنان سرپرست خانوار در بخش صنایع دستی نیز با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اعتبار آن مشمول بیمه می‌شوند.

در این جلسه پیشنهاد شد تمهیداتی اندیشیده شود تا متقاضیان بتوانند در سامانه به‌صورت آنلاین پرداخت حق بیمه خود را انجام دهند.

در جلسه بررسی نقطه نظرات مشترک معاونت صنایع دستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور -، احمد میدری – معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون -، فریدون میرزالو – مدیرکل دفتر حمایت از تولید -، اسماعیل گرجی‌پور – مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی -، مهرداد شرافت – رئیس گروه دفتر حمایت از تولید معاونت -، حسین بختیاری – رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی -، فریده سیاوشی – مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی – و جمعی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »