درخواست کارگردان «چهل کچل» از حیدریان چه بود؟

هنردستان : صادق صادق دقیقی کارگردان در نشست فیلم سینمایی «چهل کچل» از رئیس سازمان سینمایی خواست تا در طول سال، سه سالن را به نمایش تمام وقت فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص دهد.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «چهل کچل» با حضور صادق صادق دقیقی کارگردان، پروانه مرزبان تهیه کننده، پرهام دلدار نویسنده و مهدی مهاجر بازیگر این فیلم، سینماگران و اصحاب رسانه در سالن چشم انداز هتل کوثر برگزار شد.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «چهل کچل» با حضور صادق صادق دقیقی کارگردان، پروانه مرزبان تهیه کننده، پرهام دلدار نویسنده و مهدی مهاجر بازیگر این فیلم، سینماگران و اصحاب رسانه در سالن چشم انداز هتل کوثر برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا درستکار مجری و کارشناس این نشست از عوامل خواست تا به معرفی اثر خود بپردازند؛ صادق دقیقی بیان کرد: اگرچه حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه، بلند و مستند در سینما ساختهام، اما فیلم‌هایم بیش از ایران در جشنواره‌های خارجی دیده شده‌اند.

پروانه مرزبان در این جلسه بیان کرد: اولین فیلم من با نام «سهند دریا» فیلم دفاع مقدس بود که پسرم نه ساله بود و نقش اول فیلم را در آن اثر بازی کرد.

وی درباره دشواری‌های ساخت این اثر افزود: با وجود این که شرایط جوی برای این فیلم سخت بود، توانستیم از آپارتمان خارج شویم. از فیلمبردار، صدابردار و بازیگران در طول کار گاهی خسته می‌شدند و من باید به آن‌ها برای کارشان انرژی می‌دادم. کار کمتر از پیش بینی‌مان در ۴۵ روز فیلمبرداری و ساخته شد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: من عاشق کار کردن درباره کودکان هستم. زیرا سال‌ها معلم بوده‌ام و همیشه تلاش کرده‌ام فیلم‌هایی بسازم که مناسب کودکان و نوجوانان باشد. از این که بدانم چند دیالوگ فیلم یا فیلمنامه‌ام تاثیری بر این افراد داشته ، برایم کافی است. احساس می‌کنم رسالت من در کار کردن برای کودکان است.

پرهام دلدار نویسنده این فیلم نیز توضیح داد: فیلم «چهل کچل» نسبت به پروژه‌های دیگر بهتر و پخته‌تر ساخته شد. زیرا طبق برآورد قبلی به جای ۸۰ روز در ۴۵ روز ساخته شد. شرایط کار در هوای بارانی بسیار سخت بود. در ارتفاعاتی کار می‌کردیم که تا اولین آبادی یک ساعت و نیم فاصله داشت و بدون هیچ گونه مشکلی کار ساخته شد.

وی افزود: خوشحالم که در دوران کودکی‌ام تجربه‌های خوب همکاری با آقای طالبی، آقای سجادی و… را داشته‌ام.

صادق دقیقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران نوجوان افزود: من عاشق فیلم‌های پلیسی جنایی و اکشن هستم که هنوز فرصت نکرده‌ام در این گونه تمرکز جدی کنم. من پیش از کارگردانی در همه بخش‌های سینما فعالیت  کرده‌ام و همیشه گفته‌ام سه میلیارد بودجه در اختیار من قرار بدهید تا اکشن‌ترین فیلم تاریخ سینما را بسازم.  اگرچه کار کردن برای بچه‌ها را بسیار دوست دارم، اما علاقه اصلی‌ام ژانر اکشن و پلیسی است.

وی درباره علت مهجور ماندن سینمای کودک و نوجوان نیز افزود: برای رفع مهجوریت سینمای کودک می‌توان پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش داشت. راه اندازی زنگ سینما در آموزش و پرورش باعث میشود، سینمای نحیف کودک و نوجوان به رونق بیافتد. همچنین از میان میلیون‌ها دانش آموز می‌توان فیلمسازانی را تربیت کرد یا دست کم فیلم‌های علمی، تاریخی و اجتماعی را تماشا کنند تا به یکی از حوزه‌ها گرایش یابند. با فیلم و رسانه می‌توان کودکان و نوجوانان را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. چرخه سینما را به صنعت تبدیل می‌کند.

صادق دقیقی در پایان از محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد که در طول یکسال سه سالن سینما را به طور تمام وقت به نمایش فیلم های کودک و نوجوان اختصاص دهد.

مهاجر بازیگر جوان این فیلم نیز از حضور در فیلم «چهل کچل» و همکاری با مرزبان و صادق دقیقی ابراز خوشحالی کرد.

منبع :ایسنا

امتیاز دهید