فیلمسازان ژانر کودک آثاری درباره آرزوها و رویاهای نسل ما بسازند

هنردستان :مانی رحمانی بازیگر نوجوان از سینماگران خواست که فیلم‌هایی بسازند که در آنها رویاها و آرزوهای نسل آنها به تصویر درآید.

مانی رحمانی بازیگر فیلم سینمایی «خیال نقش» به کارگردانی احمد فیضی که در سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد  

مانی رحمانی بازیگر فیلم سینمایی «خیال نقش» به کارگردانی احمد فیضی که در سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد   گفت: با اینکه پیش از این در فیلم های حوزه سینمای کودک و نوجوان کار کرده ام ولی «خیال نقش» اولین فیلمی است که با آن در یک جشنواره فیلم حضور دارم.

وی با اشاره به مشکلاتی که سر راه بازیگران سینمای کودک و نوجوان است، توضیح داد: مهمترین مشکل ما این است که بازیگران کودک و نوجوان با رسیدن به سن بلوغ به دلیل تغییراتی که در آنها رخ می دهد در سینما کار نمی کنند و بزرگترین مشکل ما به عنوان بازیگر در این حوزه این است. فکر می کنم که اگر در آینده بتوانم این مساله را پشت سر بگذرانم احتمالاً در سینما فعالیت خود را ادامه دهم البته دوست دارم به عنوان رشته تحصیلی کارگردانی بخوانم ودر کنار آن بازیگری را نیز ادامه دهم.

رحمانی با اشاره به داستان فیلم «خیال نقش» بیان کرد: این فیلم داستان پسربچه ای است که پدر ندارد و تمام مشکلات زندگی روی دوش او است و حضور در بازار کار باعث می شود که کودکی را فراموش کرده و خیلی زود بزرگ شود.

بازیگر فیلم سینمایی «همبازی» در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مخاطب نوجوان چه انتظاری از سینمای کودک و نوجوان دارد، اظهار کرد: کارگردانانی که می خواهند فیلم های کودک و نوجوان بسازند باید با دنیای کودکان و نوجوانان و علایق و نیازهای آنها آشنا باشند و بدانند که ما به چه چیزهایی در سینما نیازمندیم. خوب است فیلمسازان با شخصیت های فیلم هایشان مشورت کنند و بعد از تحقیق کافی فیلم خوب بسازند.

وی ادامه داد: کارگردانان اگر فیلمی بسازند که مخاطب کودک و نوجوان آن را دوست داشته باشد بهتر از آن است که فیلمی بسازند که خودشان دوست داشته باشند. این خیلی خوب است که سینمای کودک و نوجوان به سمت ساخت فیلم هایی با موضوع آرزوها و رویاهایی که ممکن است در ذهن کودکان و نوجوانان قابل دسترس نباشد برود و انگیزه برای رسیدن به این آرزوها را در آنها زنده کند.

این بازیگر به عنوان یک مخاطب کودک و نوجوان در جواب این سوال که ترجیح می دهد فیلم های کودک و نوجوان روز دنیا را ببیند یا سینمای ایران را دنبال کند، تأکید کرد: مساله این است که فیلم های ایرانی در بخش داستان و بازی کمی ضعیف است اما فیلم های خارجی این مشکلات را ندارد ولی من همیشه سعی کرده ام هم فیلم های خارجی و هم ایرانی که برای کودک و نوجوان ساخته شده است ببینم تا با هر دوی آنها آشنا شوم.

رحمانی در پایان عنوان کرد: بهترین فیلمی که در سینمای کودک و نوجوان دیده ام فیلم «دزد عروسک ها» بوده است و آن را خیلی دوست دارم و دیگر نمی توانم بگویم فیلم هایی که در این دوره ساخته شده است به عنوان یک مخاطب می پسندم.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید