صندوق توسعه صنایع دستی ایران تشکیل می‌شود

هنردستان :مجلس شورای اسلامی با تشکیل صندوق توسعه صنایع دستی ایران زیر نظر سازمان میراث فرهنگی موافقت کرد.

اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی مصوب کردند که به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف «صندوق توسعه صنایع دستی ایران» زیر نظر سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون تشکیل و فعالیت می‌کند.

همچنین منابع صندوق از محل ۳۰ درصد درآمدهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجاره اماکن و فروش بلیط و بخشی از منابع صندوق کارآفرینی امید، مهر امام رضا (ع) و کمک‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه تأمین می‌شود.

اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

این مصوبه مجلس با ۱۲۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

منبع :ایسنا

امتیاز دهید
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »