هنردستان: استقبال مازندرانیها از نمایشگاه نقاشی و مجسمه میثمه پرآور سبب شد تا گالری “مولاییان” بابل این نمایشگاه را تمدید کند.
به گزارش هنردستان، در این نمایشگاه در مجموع ۴۳ تابلوی نقاشی در ابعادی متنوع و مجسمه سفالی که همگی در فضای سوررئال تعریف شدهاند به دید عموم گذاشته شده است.
در اولین نگاه به این نمایشگاه، هم از لحاظ چیدمان و هم ارتباط بصری میان تابلوها، بومهای نقاشی و مجسمهها با مسئلهای همچون جاذبه و یا حتی دافعه میان آثار هنرمند مواجهیم.
دافعهای که سر منشا آن نوعی سردرگمیست که میتواند زاییده تضادی هنری باشد و جاذبهای که از تعلیق حواس لامسه و دیداری در فضا متولد میشود.
اما با اندکی تامل هر دو وجه حسی برای مخاطب لذتبخش جلوه میکند و این هنگامیست که درمییابیم هنرمند از طریق کشفی هنری در پی شهودی خیالیست.
آنچنان که هنرمند در بیان این فضا شرح می دهد: “انحنای سکوت خیالم آنجاست که تردیدها شکل میگیرد؛ بماند یا دور شود؟؟ … بیشک برای رسیدن به آنچه باور من است از لابلای سکوتم عبور خواهم کرد.”
مجسمههای سفالی این نمایشگاه که نشان از علاقه و تاثیر آثار مجسمهساز مشهور “هنری مور” را دارد با بداههپردازی و استفاده از ناخودآگاه هنرمند در کار با گل شکل گرفته است. و در آثار نقاشی بازتاب این فرمهای لمیده و پیچان را قالبا با منحنیهای آبی در فضایی زرد رنگ مشاهده میکنیم که نشانی از جست و جوی فضای امن آرامش و تا اندازهای معنویت را دارد.
اما وقتی در همین گذاره “بازتاب” جست و جویمان را پی میگیریم به نقطه عطف و شاید علت موفقیت “انحنای سکوت خیال” نزدیک میشویم. بازتابی آینهوار از دنیای خیالی هنرمند در نقاشیها و تجسم عینی آن در مجسمههای سفالیاش.