رونمایی از کتاب «کارنمای اعضای زیر ۴۰ سال» انجمن هنرمندان نقاش

هنردستان :کتاب کارنمای اعضای زیر ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش ایران رونمایی شد.

 مراسم رونمایی از کتاب «کارنمای اعضای زیر ۴۰ سال» انجمن هنرمندان نقاش ایران پنجشنبه ۱۵ تیر با حضور جمعی از هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 مراسم رونمایی از کتاب «کارنمای اعضای زیر ۴۰ سال» انجمن هنرمندان نقاش ایران پنجشنبه ۱۵ تیر با حضور جمعی از هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معصومه مظفری ضمن قدردانی از هنرمندان نقاش زیر ۴۰ سال که در کارنمای پژوهشی انجمن نقاشان شرکت داشتند، گفت: طرح کارنمای پژوهشی انجمن نقاشان ایران یکی از رویدادهای خوبی است که در این سال ها با طرح و ایده بابک اطمینانی و همکاری مینا نادری شکل گرفت و با شرکت هنرمندان این رویداد تداوم پیدا کرد. امیدوارم که این رویداد در سال های آتی نیز تداوم پیدا کنند و تا سال آتی بتوانیم کتاب کارنمای پژوهشی هنرمندان بالای ۴۰ سال را نیز منتشر کنیم.

بابک اطمینانی رییس کارنمای انجمن نقاشان ایران نیز گفت: من طرح برگزاری کارنمای پژوهشی انجمن نقاشان را براساس یک ضرورت تاریخی نوشتم چون دریافتم که هیچ اطلاعات جامع و مدونی درباره فعالیت های اعضای انجمن نقاشان ایران وجود ندارد. با برگزاری این رویداد زمینه ای فراهم شد تا از چگونگی فعالیت اعضا باخبر شویم و آرشیو منظم از رزومه و آثار اعضای انجمن تهیه کنیم.

او ادامه داد: درکارنما وضیعت فعالیت اعضای انجمن را در دو سال اخیر بررسی کردیم و برای برگزاری هر کارنما به صورت مستقیم و غیر مستقیم (رندوم) اعضای انجمن برای شرکت در کارنما از سوی کمیته برگزاری انجمن دعوت شدند و با این شیوه بدون استثنا با اعضای انجمن تماس گرفته و از آن ها دعوت  شد تا هر هنرمند با پنج اثر به انتخاب خودش در کارنما شرکت کند.

اطمینانی بیان کرد: در هر نمایشگاه ۴۵ هنرمند حضور داشتند و به نوعی در هر کارنما ۴۵ نمایشگاه انفرادی با نمایش ۲۵۰ اثر برگزار کردیم. برای این که بتوانیم تقسیم بندی میان اعضای انجمن داشته باشیم معیار را بر روی هنرمندان زیر ۴۰ و بالای ۴۰ سال گذاشتیم و این گونه هنرمندان را تقسیم کردیم و با برگزاری کارنما پژوهشی تلاش کردیم تا به مجموعه ای داده آماری از عملکرد فعالیت های اعضای انجمن نقاشان دست پیدا کنیم.

اطمینانی گغت: یکی از دستاوردهای برگزاری کارنمای پژوهشی این بود که به نقایص و ضعف های جامعه نقاشان پی بردیم که در بیشتر موارد نقاشان با مشکل رزومه نویسی و عکاسی خوب از آثارشان مواجه هستند. قصد داریم با برگزاری کارگاه های آموزشی زمینه ای را برای برطرف کردن این مشکلات فراهم کنیم.

او گفت: سال گذشته چهار کارنما هنرمندان زیر ۴۰ سال را برپا کردیم که در این چهار نمایشگاه از ۵۱۴ هنرمند دعوت کردیم که در نهایت ۱۸۷ نفر با ۱۰۱۱ اثر شرکت کردند و در این رویداد تنها ۳۲ درصد هنرمندان زیر۴۰ سال شرکت کردند و اگر تمام اعضای زیر۴۰ سال انجمن شرکت کرده بودند ما همچنان مشغول برگزاری نمایشگاه کارنمای هنرمندان زیر ۴۰ سال بودیم.

به گفته رییس کارنمای پژوهشی انجمن نقاشان، در کارنمای هنرمندان زیر ۴۰ سال ۱۳۷ هنرمند نقاش از تهران، ۴۷ هنرمند از شهرستان و ۳ هنرمند نیز از خارج از کشور شرکت کردند.

اطمینانی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: کل هزینه های برگزاری ۴ کارنما هنرمندان زیر ۴۰ سال ۱۵ میلیون تومان شد که به عبارتی هر نمایشگاه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هزینه داشت و این ۴ نمایشگاه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشت.

در این مراسم از کتاب طرح جامع کارنماهای پژوهشی انجمن نقاشان با حضور معصومه مظفری، رییس انجمن نقاشان، نعمت لاله ای، بازرس انجمن، محمدرضا فیروزه ای و مینا نادری رونمایی شد و از اعضای کمیته اجرایی نمایشگاه مهدی علایی نژاد، مظفر تقوا بلسی، ناهید ضامنی، میترا شیرکوبیان، شیرین درودیان، فرناز شعار، سپیده عابدی، نسرین علوی، رویا ارمکیان، مرجان سعیدی، بهشید فرهنگیان، روناک فرهنگیان، بهاره ملا علیپور، غزاله دهپور، مینا نادری به عنوان اعضای کمیته برگزاری کارنمای پژوهشی تجلیل شد. همچنین در این مراسم از کتایون مقدم، مژگان قدوسی، راحله رسولی و توبا رحیمی که در برگزاری این رویداد به کمیته نمایشگاهی کمک کرده بودند نیز تجلیل شد.

اجرای این مراسم را امیر سقراطی یکی از اعضای انجمن نقاشان بر عهده داشت و در پایان از اعضای انجمن نقاشان دعوت کرد که در مجمع عمومی اعضای انجمن نقاشان که به انتخاب بازرسان انجمن اختصاص دارد و که ۲۲ تیرماه در خانه هنرمندان برگزار می شود، شرکت کنند.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید