پربیننده‌ترین سریال‌ های روز دنیا

هنردستان :10 سریال پر مخاطب روز جهان که به خانه های ما هجوم آورده اند. هالیوود ریپورتر به عنوان یکی از قدیمی ترین نشریات که رویکرد عامه پسندانه تری نسبت به بقیه نشریات دارد، در نظرسنجی از مخاطبانش صد سریال تاریخ تلویزیون را معروفی کرده است.
 

 

 10 سریال پر مخاطب روز جهان که به خانه های ما هجوم آورده اند. هالیوود ریپورتر به عنوان یکی از قدیمی ترین نشریات که رویکرد عامه پسندانه تری نسبت به بقیه نشریات دارد، در نظرسنجی از مخاطبانش صد سریال تاریخ تلویزیون را معروفی کرده است.
دوستان | Friends

این سیت کام آمریکایی از سال 1994 تا 2004 به مدت ده سال یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیون بود که از شبکه NBC پخش می شد. روز ششم ماه می سال 2004 بیش از 52 میلیون نفر تلویزیون شان را روشن کردند تا قسمت آخر سریال «دوستان» را ببینند و آن را تبدیل به چهارمین اپیزود پایانی پر بیننده یک سریال در تاریخ تلویزیون کردند. اما با پایان پخش آن دوران این سریال تمام نشد. «دوستان» هم هنوز دیده می شود و به نوعی حافظه تاریخی از ده سال شیوه زندگی و خوراک و پوشاک نیویورک تبدیل شده است.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

دیوید کرین و مارتا کافمن خالقان سریال هم به این موضوع مفتخر بودند و هم دستپاچه شان می کرد. کرین می گوید: «کاملا یک موضوع سورئال است. این که ما چطور راهی پیدا کردیم تا بالاخره این سریال را روی آنتن ببریم تا این واقعیت که ده سال فوق العاده را داشتیم و آن بچه های دیروز خودشان امروز از دوستداران سریال هستند. فکر می کردیم چند سال بعد آنها بگویند: اوه این سریال های قدیمی تلویزیونی چه خسته کننده هستند.»

 

برکینگ بد | Breaking Bad

شبکه های مشهور HBO، شوتایم و اف ایکس این درام تاریک را رد کرده بودند. درامی درباره معلم شیمی که می فهمد مرگش نزدیک است و هیچ چیزی در این دنیا ندارد و انگار از خواب بیدار شده باشد (یا شاید هم به خواب بزرگ تری رفته باشد) از یک آموزگار تبدیل به یک پخش کننده مواد مخدر می شود.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

ونس گیلیگان، خالق سریال می گوید که وقتی مدیر برنامه هایش گفت که می خواهد فیلمنامه را برای شبکه AMC هم ببرد، در حالی که هر دوی شان از تولید قصه اصلی ناامید شده بودند، به او گفته بود: «چرا آن را برای شبکه های آشپزی نمی بری؟ به هر حال بخشی از سریال در آشپزخانه می گذرد!» هیچ کدام تصور نمی کردند که ای ام سی سریال را قبول کند و بعد از پخش آن، برایان کرنستون در نقش والتر وایت تبدیل به یک ستاره شود. سریالی که قرار بود جان کیوزاک نقش اولش را بازی کند اما گیلیگان که پیش از این از نویسندگان سریال سوم فهرست ما بود یاد کرنستون افتاد که در چند اپیزود «پرونده های ایکس» بازی کرده بود.

 

پرونده های مجهول | The X-Files

از اوایل دهه نود (1993) تا اوایل قرن بیست و یکم (2003) از شبکه فاکس پخش می شد. از همان موسیقی تیتراژش مرموز و مورمور کننده بود. با قصه ای که سرتاسرش تئوری های توطئه های بی پایان بود. کریس کارتر، خالق این سریال می گوید: «تا قبل از آن هیچ چیزی شبیه این از تلویزیون پخش نشده بود.»

 
10 سریال پربیننده روز جهان

«پرونده های مجهول» یک تریلر ماوراءالطبیعه بود. از اولین سریال هایی که از شبکه فاکس پخش شد. کارتر توضیح می دهد: «ما ژانری را برای اثرمان انتخاب کردیم که برای مدت های طولانی منفور مانده بود و هیچ کس نمی خواست به سمتش برود. فکر می کنم ما فرصتی برای نوع متفاوتی از روایت ایجاد کردیم. نوعی از قصه گویی مابین حماسه و واقعیت و خیال که بعدها تلویزیون به آن چسبید.»

سریال آنقدر موفق بود که بعدها دو نسخه سینمایی هم از روی آن ساخته شد که البته منتقدان برخلاف سریال، دوستش نداشتند. منتقدان روی فصل های ابتدایی سریال نقدهای مثبتی نوشته بودند.

 

بازی تاج و تخت | Game Of The Thrones

اولین فصل آن سال 2011 از شبکه اچ بی او پخش شد. اقتباس از روی سری کتاب های «نغمه آتش و یخ» جورج آر. آر. مارتین که خاندان های پیچیده انسانی نقش اصلی قصه را بر عهده داشتند. دایره قدرتی که شبیه همان چیزی است که این روزها در جهان هم شاهدش هستیم و حتی فیلسوفان هم درباره اش زیاد نوشتند و علاوه بر نشانه های اسطوره شناسانه، المان های سیاسی آن را هم بیرون کشیدند.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

فصل ششم سریال که سال گذشته پخش شد، رکورد میزان دانلود قانونی و غیرقانونی را شکست که البته پیش از این هم در اختیار خود «بازی تاج و تخت» بود. دیوید بنیوف می گوید: «در نهایت این سریال فقط درباره نبرد خیر و شر در برابر هم نیست. درباره مردمی با نیت های خوب است که دچار تعارض با یکدیگر می شوند چون دیدگاه های متفاوتی نسبت به جهان دارند.»

هر چند برخی اندیشمندان اصولگرا از جمله یوسفعلی میرشکاک به دلیل نشانه های فرامتنی این سریال را از مهم ترین محصولات تصویری این سال ها می دانند با این وجود به دلیل میزان خشونتش خیلی ها با آن مخالف هستند.

 

ساینفیلد | SEINFELD

سریال دهه نود است. پخش اش از سال 1989 شروع شد و تا 1998 و وقتی که ان بی سی سریال «دوستان» را جایگزین آن کرد ادامه داشت. در حقیقت می گویند «دوستان» فرزند خلف «ساینفیلد» است و سریال در شوخی نویسی های درخشانش جزو آثار ماندگار تلویزیونی است. لری مدیوید و جری ساینفیلد خالقان سریال بودند که این دومی نقش اصلی سریال را هم بازی می کرد.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

مایکل ریچاردر که نقش همسایه کنار ساینفیلد،کاراکتر محبوب کارمو کریمر را در سریال بازی می کرد درباره روند شخصیت پردازی و بازی در «ساینفیلد» گفته بود: «میلتون برل زمانی به من گفت اگر نمی توانی یک کاراکتر بامزه بسازی لااقل سعی کن آن را جالب کنی.»

این تئوری در مورد کل سریال صادق است. حتی لحظاتی که بامزه نیست هم جالب است. «ساینفیلد» یکی از نخستین سریال های کمدی موفقیت است که در یک آپارتمان می گذرد. اپیزود «مسابقه» این سریال از نظر مجله «راهنمای تلویزیون» بهترین اپیزود جهان نامیده شده.

 

خانواده سوپرانوز | THE SOPRANOS

زمانی اگر قرار بود کسی سریال دیدن را شروع کند، وقتی هنوز «برکینگ بد» در کار نبود به او می گفتند با دیدن «خانواده سوپرانوز» وارد جهان سریال های هیجان انگیز گنگستری شود. دیوید چیس خالق این سریال مافیایی می گوید: «نیوجرسی حتی در بخش صنعتی اش که دائم آشغال تولید می کند هم زیباست. شاهد این حرفم هم سریال «خانواده سوپرانوز» است که تاکید داشتیم همه لوکیشن های فیلم در نیوجرسی باشد و فکر می کنم نیوجرسی اهمیتش به اندازه داستان خود سریال است. فکر می کنم این شهر ظاهر متفاوتی به سریال داده که آن را از بقیه سریال های جنایی پیش از آن متفاوت کرده است.»

 
10 سریال پربیننده روز جهان

«خانواده سوپرانوز» از سال 1999 تا 2007 از شبکه اچ بی او پخش شد. برنده 5 جایزه گلدن گلوب و 21 جایزه امی و یکی از پرافتخارترین سریال های تلویزیونی. این سریال در شش فصل و هشتاد و شش قسمت تهیه شده است. داستان فیلم مربوط به خانواده مافیایی آنتونی سوپراتوز، رئیس مافیایی خیالی در شهرهای نیوجرسی و نیویورک است.

 

مدمن | MADMEN

درباره یک دفتر تبلیغات بازرگانی موفق در خیابان مدیسون که در حقیقت بخش «مد» در اسم سریال هم به معنای اختصاری نام این خیابان است و هم به معنای «دیوانه». این سریال چندی پیش از طرف منتقدان به عنوان سریالی که بهترین کارگردانی را در تاریخ تلویزیون داشته انتخاب شد.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

«مدمن» از سال 2007 تا 2015 از شبکه ای ام سی پخش شد و بازیگر نقش اول آن، جان هام، امروز یکی از مشهورترین ستاره های تلویزیون است. ماتیو وینر خالق سریال به یاد می آورد که شاید اگر مسیری را که ادامه داده بود که آژانس اش به او گفته بودند، هیچ وقت سریالی مثل «مدمن» خلق نمی شد: «شما از سر سریال «خانواده سوپراتوز» می آیید. می دانم که همه عاشق این سریال هستند اما نمی خواهید آن مسیر را ادامه دهید. وضعیت واقعا خطرناکی خاست. هیچ پولی در کار نیست و حتی اگر کسی پیدا شود که به شما پول بدهد، کسانی هستند که حرفه ای نیستند و قبل از این هیچ سریالی نساخته اند و خب شما هم نمی خواهید که موش آزمایشگاهی آنها شوید.»

 

خانواده سیمپسون | THE SIMPSONS

این محبوب ترین و طولانی ترین سریال انیمیشن جهان است که پخش آن از سال 1989 از شبکه فاکس آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. مت گرونینگ خالق این سریال کمدی است که درباره اعضای یک خانواده عجیب به نام سیمپسون است شامل هومر که پدر خانواده است، مردی بی خیال و لاابالی که البته گاهی اوقات جرقه هایی از محبت واقعی در میان حماقت های بی پایانش دیده می شود. همر پسر خانواده که به پدرش رفته و دائم دردسر درست می کند. مگی مادر خانواده که در حقیقت بار خانواده روی دوش اوست و با این حال شوهر گیج و خنگش را دوست دارد و لیزا دختر خانواده که شبیه مادر از کار در آمده.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

چند فصل که گذشت به این خانواده چهار نفره نوزادی هم اضافه شد. حضور در سریال «خانواده سیمپسون» برای ستاره های هالیوود هم یک جور افتخار محسوب می شود و خیلی از آنها از برد پیت گرفته تا حتی برخی سیاستمداران با کمال میل چهره های شان را در اختیار گرونینگ و تیم اش قرار داده اند که در شهر سیمپسون ها حضور پیدا کنند.

 

بال غربی | THE WEST WING

یکی از مهم ترین سریال های سیاسی جهان که شاید «خانه پوشالی» بیشتر از آن که وام دار نسخه انگلیسی سریالی به همان نام باشد، از «بال غربی» الهام گرفته است. اسم سریال در حقیقت از بخشی از لوکیشن کاخ سفید آمده که دفتر اجرایی رئیس جمهور آمریکا در آن قرار دارد.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

آرون سورکین یکی از مغزهای متفکر درخشان سینما و تلویزیون خالق این سریال است. سیدنی پوایته اولین بازیگری بود که خالقان سریال می خواستند نقش رئیس جمهور بارتلت را بازی کند اما در مذاکره با او خیلی پیش نرفتند، شاید چون در آن زمان هنوز کسی تصور نمی کرد روزی ممکن است یک سیاهپوست رئیس جمهور آمریکا شود.

 
احتمالا بعد از به ریاست جمهوری رسیدن باراک اوباما از تغییر انتخاب شان به مارتین شین پشیمان شدند اما حضور در این سریال بهترین نقش آفرینی کارنامه شین را رقم زده است. جیسون روباردز هم احتمال دیگری بود که در نظرش داشتند اما به هر حال شین در سریال موفق ظاهر شده است. منتقدان سینمایی و تلویزیونی به علاوه اساتید علوم سیاسی سریال را تحسین کردند.
 

خانواده مدرن | MODERN FAMILY

از آن سریال هایی که روی بنیان خانواده تاکید می کند و اخلاق گرایی اش هم خیلی مورد پسند قرار گرفته. این سیت کام به روش کاملا متفاوتی از بقیه سیت کام ها ساخته شده و ساختارش به نوعی ماکیومنتری است یعنی موقع دیدن حس می کنید همه چیز جلوی دوربین واقعی اتفاق می افتد اما در حقیقت همه چیز برنامه ریزی شده است.

 
10 سریال پربیننده روز جهان

کریستوفر لوید و استیون لویتان خالقان سریال هستند. در سال 2010 این مجموعه توانست جایزه بهترین کمدی جوایز امی را به همراه چهار جایزه دیگر امی از آن خود کند. فصل اول تا سوم این مجموعه در قالب 72 قسمت 22 دقیقه ای ساخته و پخش شده اند.

 

فصل چهارم این سریال در 26 سپتامبر 2012 به نمایش در آمد. در این سریال تلویزیونی 3 خانواده که از قشر نسبتا مرفه آمریکایی هستند با روابط خانوادگی به یکدیگر مربوط شده و داستان زندگی آنها به صورت طنز به تصویر کشیده می شود. این سریال در بیش از 30 کشور جهان پخش می شود. خالقان سریال برای انتخاب بازیگران اصلی از 1400 بازیگر تست گرفتند.

 

 

 

امتیاز دهید