جشن تولدی ویژه برای داود رشیدی در تئاترشهر

هنردستان :همزمان با سالروز تولد 84 سالگی زنده‌یاد داوود رشیدی نمایشگاه ویژه‌ای در تئاترشهر برپا می‌شود.

احترام برومند ـ همسر زنده‌ یاد داود رشیدی ـ  در آستانه فرا رسیدن اولین سالروز تولد داوود رشیدی پس از درگذشت‌اش بیان کرد

احترام برومند ـ همسر زنده‌ یاد داود رشیدی ـ  در آستانه فرا رسیدن اولین سالروز تولد داوود رشیدی پس از درگذشت‌اش بیان کرد:‌ از سال گذشته و پس از مراسم چهلم آقای رشیدی در نظر داشتیم نمایشگاهی را از آثار ایشان در معرض نمایش قرار دهیم که به دلیل همزمانی با ماه‌های محرم و صفر امکان‌پذیر نشد تا اینکه امسال این برنامه را همزمان با سالروز تولد ایشان در تئاترشهر برپا می‌کنیم.

او با اشاره به همکاری و نیز تشکر از مدیریت مجموعه تئاترشهر (پیمان شریعتی)، مدیرکل هنرهای نمایشی (مهدی شفیعی) و نیز امیر اثباتی که مسئولیت برپایی این نمایشگاه را بر عهده دارد، توضیح داد:‌ این نمایشگاه از 5 تیرماه دایر می‌شود، هدف ما این بود کسانی که برای دیدن نمایش تالار اصلی تئاترشهر به این مجموعه می‌آیند از نمایشگاهی که در سالن انتظار برپاست دیدن کنند. همچنین تمایل داشتیم به جای برگزاری جشنی خصوصی در منزل، با همراهی دوستان و آشنایان به تماشای یک تئاتر برویم چون تئاتر چیزی بود که آقای رشیدی بسیار دوست داشت.

این هنرمند افزود: مدتی قبل برای پیگیری اینکه چه نمایشی در تاریخ 25 تیرماه (سالروز تولد داود رشیدی) در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود با آقای شریعتی صحبت کردم و متوجه شدم نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی و بازی آقای نصیریان روی صحنه است که تقارن بسیار جالبی است، با هماهنگی با آقای نصیریان و شهاب حسینی یکشنبه شب (25 تیر ماه) به همراه تعدای از اقوام و دوستان نزدیک علاوه بر افتتاح نمایشگاه به تماشای نمایش «اعتراف» هم خواهیم نشست.

برومند همچنین گفت: این نمایشگاه از 25 تیرماه تا 5 شهریورماه که با اولین سالگرد درگذشت داود رشیدی مصادف خواهد شد، در سالن انتظار تالار اصلی  تئاترشهر برپا خواهد بود و با زحمت زیادی که آقای اثباتی برای این کار کشیده، مجموعه‌ای از پوسترهای نمایشی، عکس‌ها، لوازم شخصی، تندیس‌ها و دست‌خط آقای رشیدی تا جایی که امکان چیدمان آن‌ها وجود داشته باشد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای اولین سالگرد درگذشت زنده‌ یاد داود رشیدی (پنجم شهریور ماه) برنامه ویژه‌ای در تئاترشهر برگزار می‌شود که جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

* عکس‌ پیوست خبر مربوط به آخرین سالروز تولد داود رشیدی در تاریخ 25 تیرماه 1395 است

منبع :ایسنا

امتیاز دهید