دیدار فارسی‌آموزان با جبلی و طهماسب در خانه سینما

هنردستان :فارسی‌آموزان هشتادو چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی، ضمن بازدید از «خانه سینما» ، با حمید جبلی، ایرج طهماسب و منوچهر شاهسواری دیدار کردند.

 بر اساس خبر رسیده از روابط عمومی بنیاد سعدی، فارسی‌آموزان ۴۴ کشور جهان که میهمان بنیاد سعدی هستند، در راستای آشنایی با سینمای ایران از «خانه سینما» بازدید کردند 

 بر اساس خبر رسیده از روابط عمومی بنیاد سعدی، فارسی‌آموزان ۴۴ کشور جهان که میهمان بنیاد سعدی هستند، در راستای آشنایی با سینمای ایران از «خانه سینما» بازدید کردند و پای سخنان مدیرعامل این مجموعه و دو نفر از هنرمندان کشورمان، حمید جبلی و ایرج طهماسب نشستند.

در این بازدید، ابتدا نماآهنگی کوتاه که بخش‌های منتخب فیلم­‌های شاخص سینمای ایران به همراه بازخوانی سرود «ای ایران » توسط جمعی از بازیگران مطرح را به تصویر کشیده بود، پخش شد که با توجه به آشنایی بسیاری از فارسی‌آموزان با برخی از این فیلم‌ها، مورد استقبال و ابراز احساسات فراوان آن‌ها قرار گرفت.

سپس منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، خطاب به فارسی‌آموزان گفت: بسیار خوشحالم که امروز این جمع علاقه‌مند به زبان فارسی را ملاقات می­‌کنم. برای من بسیار باعث افتخار است که یکی از کهن‌ترین و جذاب‌ترین زبان­‌ها را یاد می­‌گیرید و به آن سخن می­‌گویید.

او در ادامه افزود: امیدوارم شما به عنوان نمایندگان زبان فارسی، عطر و بوی سرزمین ایران و این زبان را به کشورهای خود برده و از یادگیری زبان فارسی لذت ببرید.

حمید جبلی نیز در این نشست صمیمی با ابراز شادمانی از این‌که در کشورها و فرهنگ­ های دیگر به زبان فارسی توجه می­‌شود، گفت: یکی از ویژگی­‌های زبان فارسی این است که آثار کلاسیک و ادبیات ۶۰۰ سال پیش ما هنوز قابل فهم است. در حالی که در زبان­‌های دیگر چنین امکانی نیست بنابراین اگر کسی زبان فارسی را بلد باشد می­‌تواند آثار ارزشمند شاعران ما همچون حافظ، سعدی، مولانا، عطار، خیام و…را بخواند و از آن‌ها لذت ببرد.

ایرج طهماسب، دیگر هنرمند کشورمان هم به جنبه‌های مختلف آثار سعدی، مخصوصا در «گلستان» اشاره کرد و گفت: نکته مهم در مورد آثار سعدی، جنبه تربیتی آن است. یک نوع تربیت اعتدالی در این آثار وجود دارد و برای شما بسیار خوب است اگر با فرهنگ سعدی آشنا شوید و از نکات تربیتی آن بهره ببرید.

در این بازدید کامران ملکی، مشاور ارتباطات مدیرعامل خانه سینما نیز حضور فارسی‌آموزان را فرصتی مغتنم دانست و توضیحاتی درباره اعضا و فعالیت‌های خانه سینما ارائه کرد.

دوره دانش‌افزایی بلندمدت زبان فارسی بنیاد سعدی با دعوت از ۱۲۱ فارسی‌آموز از ۱۳ تیرماه آغاز به کار کرده و قرار است در قالب برنامه‌های فرهنگی، هر سه‌شنبه، «خانه سینما»،  پخش یکی از فیلم­‌های مطرح سینمای ایران را با حضور هنرمندان برای فارسی‌آموزان این دوره برگزار کند.

منبع :ایسنا

امتیاز دهید