نخستین کاروان صنایع دستی فردا به تهران می‌رسد

هنردستان :نخستین کاروان «طرح پیوند» صنایع دستی بعد از بارگیری بافته‌های حصیری هنرمندان صنایع دستی در استان کرمان، صبح فردا به تهران می‌رسد.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، هادی بنایی – مسئول امور استان‌ها و مدیر پروژه «طرح پیوند» – با اشاره به اهمیت این پروژه گفت

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، هادی بنایی – مسئول امور استان‌ها و مدیر پروژه «طرح پیوند» – با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۶ به‌عنوان سال حصیر و حصیربافی، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی – طرح کاروان پیوند را در راستای حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با مضمون خرید محصولات با کیفیت حصیری به معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرد که با موافقت و حمایت روبه‌رو شد.

او اظهار کرد: این طرح با حمایت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراحل تحقیق، بررسی و اجرایی خود را پشت سرگذاشت و در مرحله اول محصولات حصیری هشت استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خوزستان و گیلان محصولات و بافته‌های حصیری خود را به ستاد ارسال کرده و نمایشگاهی ارزنده از این آثار در محل سازمان برپا شد.  

بنایی ادامه داد: طرح پیوند که در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات حصیری با تلاش معاونت صنایع دستی آغاز به کار کرد. در مرحله بعد، ۲۴ تیرماه این طرح در دو استان کرمان و شهرستان کهنوج و هرمزگان شهرستان میناب کلید خورد و محصولات با کیفیت و متنوع این دو استان به‌صورت نمادین بارگیری شدند و به سمت تهران حرکت می‌کنند.

او افزود: در این اقدام، خرید تضمینی محصولات حصیری با مدیریت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاری شرکت حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

مدیر پروژه طرح کاروان پیوند با تاکید بر اهمیت معرفی و ارائه هرچه بهتر محصولات حصیری در جامعه، گفت: این محصولات پس از جمع‌آوری از هشت استان به تهران رسیده و در مرحله بعد، در نمایشگاه‌های پیش‌بینی‌شده عرضه می‌شوند.

بنایی یادآوری کرد: محصولات حصیری دو استان کرمان و هرمزگان ۲۵ تیرماه ساعت ۱۱ صبح به تهران می‌رسد و با حضور ریاست سازمان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاران و هنرمندان این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید