معرفی ۲۰ چهره تئاتر به سینما/غیر از ارشاد چه ارگان‌هایی متولی فیلم‌نامه هستند؟

هنردستان: نشست خبری فیلم سینمایی “ترومای سرخ” با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.

 به گزارش هنردستان، در ابتدای این نشست اسماعیل میهن‌دوست (کارگردان فیلم ترومای سرخ) درباره آن توضیح داد: سینمای مستقل از گرفتن پروانه ساخت تا رسیدن به جشنواره مشکلات زیادی دارد.

 

او به روند ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: از زمستان سال گذشته ساخت این فیلم کلید خورد اما در میانه‌کار به دلیل شرایطی که سازمان مترو برای ما ایجاد کرد، مجبور شدیم وقفه‌ای در کار ایجاد کنیم. همچنین با ممیزی‌ها که بر فیلمنامه وارد کردند تعدادی از نقش‌ها حذف شد و فیلمنامه تا حدودی تغییر کرد.

کارگردان فیلم ترومای سرخ ادامه داد: در این مملکت ارگان‌های متولی فیلمنامه چه کسانی هستند که متاسفانه ما را مجبور به حذف و تغییر برخی شخصیت‌ها کردند؟

او با انتقاد از عدم حضور منتقدان در نشست‌های خبری امسال جشنواره فجر گفت: من عضو بازرسان انجمن منتقدان هستم و معتقدم امسال در حق منتقدان کم‌لطفی کردند و جلوی این تنوع فکری و فرهنگ را گرفتند چراکه حضور منتقدین با سلایق مختلف می‌توانست به پویاتر شدن جلسات کمک کند.

میهن‌دوست تاکید کرد: البته ما پاسخگوی آنچه که ساخته‌ایم؛ هستیم اما مجبور شدیم در میانه‌کار فرم دیگری را در لحظه بازسازی کنیم.

او با بیان اینکه این فیلم پتانسیل یک قصه غیرمتعارف را داشت؛ گفت: وقتی تعریف درستی از مخاطب داشته باشیم طبعا مخاطبان فیلم می‌توانند جایگاه خود را پیدا کنند. لحن این فیلم رئالیستی و خطی است.

میهن‌دوست تاکید کرد: از نظر من سینما یک هنر صنعت است. اگر از وجه صنعتی به آن نگاه کنیم مخاطب را باید یک عده مصرف‌کننده بدانیم که با هر دانش، علاقه و اطلاعاتی فیلم را انتخاب کرده است اما اگر از وجه هنری به آن نگاه کنیم بعضی‌ آن را یک اینترتیمنت می‌دانند و برخی دیگر اگر احساس می‌کنند فیلم حس سرگرمی به آنها داده و با همان حس سالن را ترک می‌کنند.

در ادامه نیز آبان حسین‌آبادی، یکی از بازیگران فیلم، درباره این کار گفت: من نقش یک سارق را در مترو داشتم اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که مترو برای ما ایجاد کرد؛ نقش من نیز تغییر کرد.

سپس یگانه رجبی (بازیگر) با بیان اینکه در گذشته بازیگر تئاتر بوده؛ گفت: خیلی خوشحالم چراکه توسط این فیلم ۲۰ چهره تئاتری به سینما معرفی شدند و به نظرم این روند باید ادامه داشته باشد. گرچه جنس سینما با تئاتر بسیار متفاوت است.

او ادامه داد: ممنون از آقای میهن‌دوست که سینمای امنی را به ما نشان دادند. ما بازیگران تئاتر از صبح تا پاسی از شب در تک تک پلاتوهای این شهر کار می‌کنیم اما کسی ما را نمی‌بیند و خوشحالم که آقای میهن‌دوست به بازیگران تئاتر اطمینان کردند.

سپس نیکان راست‌قلم درباره حضورش در این فیلم گفت: پس از اینکه این فیلم را دوبار در اکران آن دیدم به‌عنوان یک خانم احساس می‌کنم به این فیلم نزدیک‌ام. تصویر یک زن تنها که قصد دارد اسیر تکنولوژی و سرعت روزمره زندگی نشده و تعاریفی مانند عشق و … را در این زندگی کسالت‌بار حفظ کند؛ برایم جالب بود. این تلاش مردانه در فضایی زنانه برای خودم جذابیت داشت.

او ادامه داد: برای کسی که اولین قدم را در سینما برمی‌دارد خوشحالم که در یک فضای امن وارد سینما شدم و به لحاظ اخلاقی هیچگاه به عنوان یک زن در تمرین‌هایمان معذب نشدم.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید
موسیقی

با یاد کهن‌سازنده تنبور و ابداع‌گر ساز تنبور دوطرفه؛ نماهنگ «دیار» به نوازندگی فرنود الهامی و با دکلمه افسانه بایگان منتشر شد

نماهنگ «دیار» (بر اساس مقام بابا سرهنگی) با یاد زنده‌یاد استاد خداوردی سازگر قدیمی ساز تنبور، با نوازندگی فرنود الهامی، با متن محمد ابراهیمیان و

ادامه مطلب »
تجسمی _ موسیقی

گفت‌وگوی «هنردستان» با استاد «بهزاد نقّاش» به بهانه‌ی برگزاری نمایشگاه «طبیعت» در گالری زرنا/ دست‌اندرکاران دولتی از ما حمایت نمی‌کنند

احمدرضا حجارزاده: گالری زرنا در خیابان انقلاب این روزها میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه با عنوان «طبیعت» است. در این نمایشگاه علاوه بر آثار

ادامه مطلب »