موسیقی نمایش «اعتراف» منتشر می‌شود

هنردستان :آهنگساز نمایش «اعتراف» با اشاره به انگیزه ها و دغدغه های خود برای ساخت موسیقی این اثر نمایشی از احتمال انتشار آلبوم موسیقی نمایش در آینده خبر داد.

سید مهدی حسینی آهنگساز نمایش «اعتراف» که این روزها به کارگردانی برادرش شهاب حسینی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است درباره نحوه همکاری اش در این پروژه نمایشی بیان کرد

سید مهدی حسینی آهنگساز نمایش «اعتراف» که این روزها به کارگردانی برادرش شهاب حسینی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است درباره نحوه همکاری اش در این پروژه نمایشی بیان کرد: همکاری من با شهاب حسینی از سال ۸۰ با تشکیل گروه «هفت» متشکل از تعدادی بازیگر حرفه ای عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که شهاب هم جزوی از گروه بود، آغاز شد و این همکاری نیز تا سال ۸۷ ادامه داشت اما بعد از مدتی از کلیت موسیقی دوری گرفتم و تا سال ۹۰ که ژانر کاری خودم در موسیقی را عوض کردم و وارد موسیقی فیلم شدم، فعالیت تازه ای را در این عرصه آغاز کردم.

وی ادامه داد: طی سال هایی که موسیقی فیلم را آغاز کردم در آثاری از جمله «تنها چند دقیقه سکوت» و چند فیلم مستند و کوتاه به عنوان آهنگساز حضور داشتم. تا اینکه در سال ۹۴ شهاب پیشنهاد ساخت موسیقی فیلم «خورشید نیمه شب» به کارگردانی شبیر شیرازی را که در آن به عنوان تهیه کننده حضور داشت به من داد و این فیلم به نوعی آغاز همکاری های من با شهاب در حوزه آهنگسازی بود که تا نمایش «اعتراف» نیز ادامه داشته است و من بسیار خوشحالم که در کنار برادرم در این پروژه تئاتری حضور دارم.

آهنگساز نمایش «اعتراف» بیان کرد: نمایش «اعتراف» دربرگیرنده فضای بسیار سنگینی است که متناسب با زمان بندی انجام گرفته، خیلی فشرده روی آن کار کردیم و با اینکه فشار بسیار زیادی روی من آورد اما در آن خیلی از مسائل را یاد گرفتم که به طور حتم در آینده کاری من موثر خواهد بود. این در حالی است که جدای از فضایی که ما برای ملودی پردازی به آن توجه داشتیم «سرچینگ» قوی را نیز متناسب با میزانسن و فضای کار آغاز کرده بودیم که فضای کار را برای ما بسیار دشوار می کرد. البته ما ابتدا بنا داشتیم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از کار موسیقی داشته باشد اما بعدها بنا به تصمیم شهاب و همفکری که انجام گرفت بیش از ۷۰ دقیقه نمایش دارای موسیقی است.

حسینی گفت: خوشبختانه با تلاش ها و فضایی که ما برای کار در نظر گرفتیم محصول برآمده در حوزه ساخت موسیقی و موسیقی افکتیو بیش از ۱۸ تراک بوده که برای من جالب توجه است. البته با توجه به بازتاب های خوشایندی که از موسیقی نمایش گرفتم صحبت هایی مبنی بر انتشار آلبوم موسیقی نمایش «اعتراف» شده که تصور می کنم بعد از انتشار برای خودم تجربه  متفاوتی خواهد بود و شاید آغازی برای ورود به نگرشی جدید در موسیقی برای من باشد.

وی در پایان درباره فعالیت های آینده خود در موسیقی توضیح داد: یک سری صحبت های جسته گریخته ای با دوستان داشتیم که در صورت فراهم شدن یک فرصت جدید گروه «هفت» را احیا کنیم. البته تا آنجا که اطلاع دارم شهاب فعلا تمایلی برای حضور در عرصه موسیقی ندارد بنابراین فعلا نمی توانم درباره اعضای ثابت گروه اطلاع رسانی دقیقی داشته باشم اما امیدوارم فضا به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوانیم در آینده اجراهایی را روی صحنه با گروه احیا شده «هفت» داشته باشیم.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید