حضور حبیب مجیدی در نمایشگاه مرکز مطالعات سینمایی پیکفورد

هنردستان :حبیب مجیدی در کنار عکاسان برگزیده فیلم جهان در نمایشگاه مرکز مطالعات سینمایی پیکفورد حضور دارد.

 مرکز مطالعات سینمایی پیکفورد که بخشی از آکادمی اسکار به شمار می رود و در شهر لس آنجلس واقع شده است

 مرکز مطالعات سینمایی پیکفورد که بخشی از آکادمی اسکار به شمار می رود و در شهر لس آنجلس واقع شده است، نمایشگاهی شامل سی و پنج فریم عکس از عکاسان برگزیده فیلم جهان که عضو انجمن عکاسان فیلم آمریکا هستند برگزار کرده است و اثری از حبیب مجیدی عکاس فیلم ایرانی که مربوط به فیلم «میم مثل مادر» به کارگردانی رسول ملاقلی پور است در این نمایشگاه حضور دارد.

حبیب مجیدی تنها عضو آسیایی انجمن عکاسان فیلم آمریکا است و اثرش در کنار عکس هایی از فیلم هایی همچون «لبوفسکی بزرگ» برادران کوئن، «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی، «نبراسکا» الکساندر پین، «فقط عاشقان زنده می مانند» جیم جارموش، «هتل میلیون دلاری» ویم وندرس، «اد وود» تیم برتن، «شکارچی روباه» بنت میلر، «ارین براکوویچ» استیون سودربرگ، «ضدمرگ» کوئنتین تارانتینو، «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان به نمایش در آمده است. این مجموعه شامل عکس هایی از ۴۰ سال پیش است و برای نخستین بار است که آثار یک عکاس فیلم ایرانی در این سطح به نمایش گذاشته می شوند.

حبیب مجیدی فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنر تهران است و عکاسی حدود ۳۰ فیلم سینمایی از جمله دو فیلم برنده جایزه اسکار «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» را در کارنامه خود دارد.

دو سال پیش نمایشگاه بزرگی از آثار این هنرمند تحت عنوان «ماه و ماهی، روایت ناتمام فیلم ها» که اولین نمایشگاه عکس انفرادی و مستقل سینمای ایران در اروپا بود در موزه سینما، تئاتر و موسیقی کشور لیتوانی برگزار شد.

همچنین پیش از این عکس هایی از حبیب مجیدی در قالب یک نمایشگاه انفرادی در آکادمی فیلارمونیک شهر رم به نمایش در آمده است.    

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید